Medi ambient

MEDI AMBIENT

Disputa legal entre veïns i els amos del circuit de Verges

Dos residents denuncien defectes de tràmit i excessos en l'obra i la seva explotació

El municipi defensa la llicència, igual que els promotors, que diuen que van passar les proves de soroll

Dos veïns han denun­ciat al jut­jat con­tenciós admi­nis­tra­tiu supo­sa­des irre­gu­la­ri­tats al cir­cuit pri­vat de motocròs de Ver­ges, que va obrir el setem­bre de l'any pas­sat. La secretària del jut­jat ha reque­rit al con­sis­tori els docu­ments de la llicència, que segons el lle­trat dels denun­ci­ants, Edu­ard de Ribot, “va rebre el vis­ti­plau de la comissió d'Urba­nisme com a àrea de cir­cu­lació per al lleure i sense permís d'obres que alte­res­sin el ter­reny”.

Un dels pro­mo­tors de la pista, Xavier Bom­bardó sosté en canvi que no hi ha cap estruc­tura per­ma­nent, i que s'ajusta a les dues llicències, la muni­ci­pal i la d'urba­nisme. El con­sis­tori ha encar­re­gat a un advo­cat la defensa en el con­tenciós.

L'ofen­siva judi­cial s'ha des­fer­mat després que fa dues set­ma­nes el cir­cuit acollís una prova de resistència amb 34 moto­ci­cle­tes, que també van ocu­par ter­renys anne­xes, però ali­ens al permís. Els denun­ci­ants es quei­xen del soroll i que la pista té permís per a un màxim de 15 motos, però Bom­bardó defensa que els nivells sonors regis­trats per una audi­tora inde­pen­dent al vol­tant de la pista se situen per sota del límit legal.

Res­pecte a la cursa, diu que es va fer “per tan­des, no amb totes les motos alhora” i que els altres ter­renys els tenen llo­gats i no s'hi ha fet cap obra. L'amo d'una de les par­cel·les els ha reti­rat el permís, però Bom­bardó sosté que tenen un con­sen­ti­ment ante­rior sig­nat pel par­cel·lista i que més tard els va exi­gir que li com­pres­sin el solar per un preu “exa­ge­rat”.

Guin­gueta i homo­lo­gació

De Ribot ha pre­sen­tat aquesta set­mana una instància a l'Ajun­ta­ment per recla­mar con­trol sobre una guin­gueta amb aire con­di­ci­o­nat i peces de for­migó com a barra de bar, i hi afe­geix que les com­pe­ti­ci­ons no figu­ren en el calen­dari de la Fede­ració Cata­lana d'Auto­mo­bi­lisme.

Per con­tra, Bom­bardó replica que la cons­trucció és “un remolc amb rodes” i que tenen l'aval de l'Asso­ci­ació Cata­lana Cul­tu­ral i Espor­tiva del Motor Ama­teur. El pro­mo­tor lamenta que la denúncia arribi ara, i no quan van enge­gar la tra­mi­tació, al 2008. Defensa que només fan tres cur­ses a l'any. Per evi­tar molèsties, volien tan­car tot el juliol i l'agost, però ara s'ho repen­sen. A banda, Bom­bardó ha enge­gat una cam­pa­nya perquè els alcal­des de la zona donin suport a una ins­tal·lació que, insis­teix, “dóna feina a res­tau­rants, hotels i comerços com els tallers”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.