Infraestructures i serveis

les inversions de l'estat

el corredor mediterrani

FERRMED farà “mobilitzacions” si l'ample internacional entre Barcelona i Almeria no està llest el 2018

El president del lobby pel corredor mediterrani denuncia a Brussel·les que el govern espanyol “no fa els deures” per “la concepció radial que té de l'Estat”

El president de FERRMED, Joan Amorós, ha advertit aquest dimecres que caldrà “mobilitzar una vegada més el món empresarial, sindical, municipal i regional” per reclamar la construcció del corredor mediterrani si el nou govern espanyol no presenta en el termini de sis mesos un “pla detallat” per tenir llest l'ample internacional entre Barcelona i Almeria el 2018. En declaracions a la premsa des de Brussel·les, on FERRMED ha fet una conferència sobre el corredor, Amorós ha advertit que tot i que a la Unió Europea “estan convençuts”, el govern espanyol “no fa els deures” per “qüestions polítiques, no tècniques”. “Tenen una concepció radial de l'Estat”, ha lamentat.

Amorós ha destacat que ara que hi ha un nou ministre de Foment espanyol, Iñigo de la Serna, el lobby de FERRMED li demanarà “immediatament” una entrevista i el convidarà a un acte sobre el corredor mediterrani que s'està preparant a València per mitjans de desembre.

L'objectiu d'Amorós és demanar al ministeri de Foment un “pla detallat” perquè el 2018 hi hagi “tot l'ample internacional de Barcelona a Almeria”. “Això ha d'estar acabat el 2018, i també volem veure un estudi complet per desdoblar la línia” entre València i Barcelona, ha remarcat. “És una vergonya que les dues ciutats més dinàmiques de l'Estat no estiguin unides per l'alta velocitat, quan les altres les van unint totes”, ha denunciat Amorós.

“Si el govern de Madrid no compleix, ens hem de mobilitzar tots, perquè fins aquí podíem arribar!”, ha advertit el president de FERRMED, fent una crida al “món empresarial, sindical i municipal”, així com també a les administracions de les comunitats autònomes del Mediterrani, com les Generalitats de Catalunya i el País Valencià. “Si no ens presenten un pla detallat amb un responsable per tirar-lo endavant en un període raonable de sis mesos, ens haurem de mobilitzar tots”, ha reiterat Amorós.

Riscos per a les inversions

El president de FERRMED ha definit l'actitud del govern espanyol amb el corredor mediterrani com un “drama”. “Si TP Ferro ha fet fallida és per culpa del govern espanyol”, ha dit Amorós sobre la concessionària del túnel del Pertús. “Aquests senyors van complir, van tenir la connexió entre Figueres i Perpinyà a temps, el 2009, i el govern espanyol va arribar a Figueres el 2013 amb manca de potència elèctrica i, a més a més, sense connexions”, ha recordat.

Amorós ha criticat que la línia actual “no connecta ni amb la terminal del Far-Vilamalla, ni la de la Llagosta, ni amb el polígon industrial del Baix Llobregat, ni amb SEAT ni amb res”. “Només connecta amb el port de Barcelona, i encara malament”, ha lamentat el president de FERRMED. “Com volen que passi el tràfic de mercaderies? On hem de carregar els trens, al mig de la via? No hi ha connexions, senyor, i és gravíssim!”, s'ha queixat Amorós. “El problema greu el tenim a l'Estat, que no fa els deures. I no els fa perquè té una concepció radial”, ha remarcat.

Amorós també ha criticat que el govern espanyol construeixi trams del corredor que no són, en el seu parer, els més prioritaris. “Ens podem trobar que diguin que inverteixen en el corredor mediterrani, però inverteixin en el corredor madriterrani”, ha ironitzat el president de FERRMED, assenyalant que s'està treballant “al sud, entre Alacant i Múrcia, però per anar a Madrid” mentre que “el tram que va de València a Barcelona està penjat”. “Què volen fer? Que els trens surtin d'Almeria, passin per Madrid, després Saragossa i altra vegada cap aquí? No té cap sentit!”, ha defensat.

Amorós ha reiterat que les inversions s'han de prioritzar a la zona mediterrània perquè és “on hi ha l'economia potent”. “És aquí on han d'invertir, i suposo que si tenen una mica de seny ho faran. I si no, entre cometes, haurem d'obligar-los a fer-ho”, ha avisat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona