Infraestructures i serveis

política

les inversions de l'estat

El PP tomba al Senat posar calendari a les obres de l'N-II

La moció del Partit Demòcrata Català demanava, entre altres coses, concretar amb dates les obres dels trams pendents

S'aprova per unanimitat una moció d'ERC sobre els giratoris de Pontós

El Senat va debatre ahir dues mocions sobre l'N-II a Girona presentades pels partits catalans. La primera, que feia referència, entre altres coses, a marcar un calendari per a les obres pendents en aquesta infraestructura, la va rebutjar el PP. La segona, que exclusivament feia referència a reprendre les obres de les polèmiques rotondes situades a Pontós, Garrigàs i Creixell, es va aprovar per unanimitat.

La primera moció, que va ser rebutjada, va ser presentada pel grup mixt a instància del Partit Demòcrata Català, i s'hi instava el govern espanyol a presentar, en un termini de tres mesos, un calendari concret d'execució i finalització dels diferents trams pendents de la carretera N-II al pas per les comarques gironines. El grup popular, que va presentar una esmena de modificació als cinc punts de la moció, va votar-hi en contra en entendre que la voluntat del govern és continuar apostant per aquesta infraestructura segons ho permeti el pressupost i que, per tant, no es pot marcar un calendari. El vocal popular de la comissió de Foment, Antonio Ignacio Romero, va insistir que les obres a l'N-II són una prioritat per a Foment i va rebutjar les crítiques d'“abandonament” que li feien des del partit català. “No em parlin d'abandonament”, va dir Romero.

Per contra, la moció presentada per ERC es va aprovar per unanimitat després que s'acceptés l'esmena presentada també pels populars, segons la qual, en lloc de demanar al govern que reinici de manera “immediata i urgent” les obres dels giratoris de les carreteres GIV-5125 i GI-6226 amb l'A2 en els termes municipals de Pontós, Garrigàs i el nucli de Creixell, aquestes es reiniciïn “tan aviat com sigui possible”. El senador d'ERC Jordi Martí, que va defensar la moció, va concloure que acceptant l'esmena es donava un vot de confiança al govern i que saben que hi ha voluntat política per dur a terme aquestes obres, de les quals només s'ha executat un 10% i que tenen un pressupost d'uns set milions d'euros. Segons va explicar el vocal del PP, actualment hi ha en tramitació la modificació del contracte d'obres i un cop aquest s'hagi modificat “al més aviat possible” hi ha la voluntat de fer les obres aquest 2017. “El problema actual no és polític, sinó qüestions tècniques”, va dir Romero. Entre les qüestions tècniques pendents de resoldre, hi ha l'adaptació d'uns requeriments que ha fet l'Agència Catalana de l'Aigua.

LES FRASES

L'N-II és un exemple de mala gestió i un dels grans dèficits històrics en infraestructures
Jordi Martí
SENADOR D'erc
No acceptem l'esmena per genèrica (...) Cal el compromís d'un calendari
Joan Bagué
senador del partit demòcrata català
Algunes actuacions no es poden fer perquè es troben amb la confrontació del territori
Antonio Ignacio Romero
vocal de la comissió de foment


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona