Infraestructures i serveis

Creix un 6% el trànsit a la ronda de l'AP-7 a Girona

La mitjana diària de vehicles entre Fornells i Vilademuls va ser de 55.853 el 2016

L'augment és constant des que el tram és gratuït i té nous enllaços

Més vehicles per la ronda de l'AP-7 i menys per Sant Daniel

Les dades ho tor­nen a cer­ti­fi­car: el trànsit de vehi­cles pel tram gratuït de l'AP-7 que actua com a cir­cum­val·lació de Girona no para de créixer any rere any. El 2016, segons dades faci­li­ta­des per Aber­tis, la mit­jana diària de vehi­cles que pas­sa­ven per aquest tram gratuït de l'auto­pista va ser de 55.853, un 6% més que la mit­jana del 2015, el pri­mer any sen­cer en què tots els nous enllaços esta­ven ope­ra­tius. Si les dades d'aquell 2015 demos­tra­ven que aquesta ronda de Girona havia gua­nyat un 56% de trànsit res­pecte al 2012 –quan encara no s'havia obert ni l'enllaç de For­nells, ni Girona Oest ni Vila­de­muls–, les del 2016 reve­len que encara aug­menta més la diferència res­pecte a sis anys enrere, amb un 65% d'incre­ment de la mit­jana diària de vehi­cles –el 2012, per aquesta via en cir­cu­la­ven 33.851 al dia–. L'incre­ment d'aquesta mit­jana es deu al pes dels vehi­cles lleu­gers, que en un any han pas­sat d'una mit­jana diària de 41.187 a 43.883, un 6,5% més de cot­xes. El nom­bre de vehi­cles pesants també ha aug­men­tat, però no arriba a 200 cami­ons més res­pecte al 2015. Men­tre que, en aquest cas, el gran salt es va pro­duir el 2013, quan va entrar en vigor la pro­hi­bició d'aquest tipus de vehi­cles per l'N-II. De fet, el 2013, a més d'aquesta pro­hi­bició, també hi va influir l'ober­tura de l'enllaç de Girona Oest. Aquests dos fac­tors clau van mar­car un abans i un després, ja que la tònica dels anys ante­ri­ors al 2013 era que el nom­bre de vehi­cles dia­ris per la cir­cum­val·lació de Girona dis­minuïa any rere any.

De manera pro­por­ci­o­nal a l'incre­ment de la den­si­tat diària de vehi­cles per aquest tram gratuït de l'AP-7, però, es detecta una dis­mi­nució del nom­bre de vehi­cles que cir­cu­len pel tram de l'N-II a la vall de Sant Daniel, que fins al 2013 també actu­ava de cir­cum­val·lació de la ciu­tat. El trànsit diari al tram nord d'aquesta via va caure un 45% fins al 2015 –segons les últi­mes dades de què es dis­posa– i al tram sud, fins a un 49%.

Més dades

Si en lloc de mirar el total de l'any 2016 es con­sul­ten les dades semes­trals, i, més con­cre­ta­ment, les dades de juliol a desem­bre, des­taca el fet que la mit­jana diària de vehi­cles en aquesta ronda va ser de 59.915. Un valor supe­rior al glo­bal de l'any.

D'altra banda, les dades també indi­quen que a la ronda giro­nina de l'AP-7 hi ha més trànsit que en tot el tram com­plet de l'AP-7 entre la Roca i la Jon­quera, on es regis­tren 45.798 vehi­cles dia­ris, és a dir, un 22% més.

LES XIFRES

11.970
camions
al dia passen per la ronda de l'AP-7 a Girona, entre Fornells i Vilademuls.

LA DATA

43.883
vehicles lleugers
al dia van passar durant el 2016 per la circumval·lació de Girona.
4,2
per cent
més de trànsit hi va haver durant l'any passat per tota l'AP-7 nord, de la Roca a la Jonquera.
2014
Entra en servei
l'últim enllaç a l'AP-7, el de Vilademuls.

Més densitat diària entre la Roca i la Jonquera

U.C

Tot i que el nombre de vehicles que passen cada dia pel tram complet de l'AP-7 des de la Roca del Vallès fins a la Jonquera és inferior si es compara amb el trànsit de la ronda de Girona, el 2016 el registre va tornar a créixer respecte al 2015 en un 4,2%. És a dir, dels 43.950 vehicles que circulaven diàriament per aquesta via el 2015, es va passar un any més tard als 45.798. És el quart any consecutiu que ha augmentat aquest valor, i ja se situa a prop dels nivells del 2008 –46.761 vehicles al dia–, que és el primer any que, coincidint amb l'inici de la crisi, aquesta via perdia vehicles.

Més vehicles lleugers

Dels 45.798 vehicles que l'any passat van circular diàriament per l'AP-7 nord, només el 22% són camions –10.413 vehicles pesants al dia–, mentre que la majoria, 35.385, són vehicles lleugers. En aquest cas, suposa un increment del 10,45% del nombre de vehicles lleugers respecte a un any abans i un 3% d'augment del nombre de camions també respecte al mateix 2015. Tot i aquests més de 10.000 camions que van passar per l'AP-7, encara no s'arriba als 10.654 que van circular per aquesta via de pagament el 2007, el registre més elevat des del 2000.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia