Infraestructures i serveis

Infraestructures

La Generalitat vol que Foment assumeixi el cost de les bonificacions a l'AP-7

El delegat del govern a l'Ebre justifica la proposta de Territori i reclama els trams pendents de l'A-7

El moviment veïnal reclama una reunió amb Foment

El delegat del govern a les Terres de l'Ebre, Xavier Pallarés, va confirmar ahir que el Departament de Territori ha traslladat al Ministeri de Foment la proposta per descongestionar la carretera N-340. “Cal prendre decisions, perquè si no els accidents es continuen produint i l'opció que plantegem funciona bé a Girona”, va dir Pallarés per justificar que s'obligue els camions a circular per l'AP-7 en els trams compresos entre Vinaròs i l'Hospitalet de l'Infant i entre Altafulla i Vilafranca del Penedès amb bonificacions d'entre un 35 i un 50%. La proposta del govern inclou que tant el cost d'aquestes bonificacions com la gratuïtat que s'oferirà als residents pels trajectes interns l'assumeixi l'Estat.

Pel que fa a la gratuïtat dels peatges per al trànsit intern, es regularà a través de la contractació d'un sistema de telepagament bancari. “És un plantejament mentre no finalitza la concessió de l'autopista i no es construeixen els trams pendents de l'autovia A-7”, va manifestar el delegat del govern a l'Ebre.

El moviment veïnal que reclama la gratuïtat de l'AP-7 i que ahir va fer el 138è tall de carretera va enviar un burofax a Foment per reclamar una reunió amb el ministre. Els veïns rebutgen de ple la proposta de la Generalitat i insisteixen que es paralitze la construcció de rotondes a l'N-340.

LA XIFRA

138
talls
de carretera ha organitzat la Federació d'Associacions de Veïns d'Amposta des del 2015

La polèmica A-27 torna al Congrés

J.l.e

La comissió de Foment del Congrés dels Diputats ha aprovat una proposició no de llei d'ERC que insta el govern espanyol a la finalització del tram de l'autovia A-27 entre Valls i Montblanc amb la corresponent partida en el pressupost del 2017. La proposició ha rebut el suport dels representants del PDeCAT, el PSOE, Podem, C's i el Grup Mixt i els vots en contra del PP. Al mateix acord, el grup republicà ha demanat que les obres comencin de manera efectiva en aquest primer trimestre d'any.

Després de l'aprovació al Congrés, el regidor de l'Ajuntament de Valls, Jordi Cartanyà, ha recordat que “ja fa anys que el projecte hauria d'estar completat”. Per la seva banda, l'alcalde de Montblanc, Josep Andreu, va insistir: “L'operació anunciada el 28 de novembre va ser una farsa propagandística, i podem confirmar que encara no s'ha fet res.” Andreu es referma en la convicció que al territori “no es creurà que aquest fet és real fins que comencin a perforar el coll de Lilla per fer el túnel”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona