Infraestructures i serveis

Infraestructures

Foment desconeix la proposta del govern per descongestionar l'N-340

L'Estat no ha rebut cap petició de la Generalitat per bonificar els camions perquè circulen per l'AP-7 obligatòriament al tram de l'Ebre i el Penedès

El Ministeri de Foment no ha rebut cap proposta de la Generalitat per descongestionar el trànsit i evitar els accidents a la carretera N-340. Així ho van assegurar ahir fonts de Foment, dos dies després que l'Agència Catalana de Notícies publiqués que els departaments de Territori i Interior havien proposat a Foment que restringís el pas de camions per l'N-340 a les Terres de l'Ebre, el Tarragonès i el Penedès obligant-los a desviar-se per l'autopista AP-7 amb bonificacions d'entre el 35% i el 50%.

També el delegat del govern a les Terres de l'Ebre, Xavier Pallarés, va confirmar la proposta del govern consensuada amb alguns alcaldes, però rebutjada per transportistes i veïns. “Fins ara no tenim cap proposta del govern de la Generalitat per resoldre la problemàtica de l'N-340 a la província de Tarragona”, van precisar ahir des de Foment.

Amb tot, la proposta de bonificar els camions perquè circulen per l'AP-7 ja havia estat acceptada per Foment, que mesos enrere va admetre negociar amb Abertis en aquest sentit. Fins i tot l'Estat va calcular en 5 milions d'euros el cost que tenia bonificar el pas de vehicles pesants per l'AP-7. Un cost al qual s'haurà d'afegir la gratuïtat de l'autopista als residents en els trams compresos entre Vinaròs i l'Hospitalet de l'Infant i Altafulla i Vilafranca.

LA XIFRA

50
per cent
és la màxima bonificació prevista per als camions quan se'ls obligue a circular per l'AP-7.

Rull i el peatge a la Suïssa

TAEMPUS

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, va fer ahir una sortida endavant sobre la proposta envers l'AP-7 i l'N-340, en una visita a l'Alt Penedès. Rull va explicar, abans de saber que Foment no ha rebut la proposta de la Generalitat, que aquesta idea és un “pedaç” i va insinuar que hi ha molt poques probabilitats que s'acabi aplicant. Segons ell, la Generalitat treballa ara en la redefinició del model viari de Catalunya, que s'hauria de posar en marxa el 2018 i que consistiria en una tarifa plana, seguint el model que s'aplica a Suïssa o a Àustria. D'aquesta manera, segons Rull, se superaria el greuge comparatiu que alguns territoris de Catalunya han tingut durant anys. El conseller creu que el model del PDeCAT garantiria “l'harmonia, l'equilibri territorial” i els ingressos necessaris per al manteniment de la xarxa viària i la inversió en noves vies, malgrat que suposaria l'incompliment de les promeses de caducitat de peatges com ara el del tram sud de l'AP-7, que hauria d'acabar a finals del 2019.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona