Infraestructures i serveis

Medi ambient

Entitats ecologistes i veïnals rebutgen l’enllaç ferroviari pel Baix Gaià

S’oposen a la proposta de les plataformes pel transport públic perquè diuen que afectaria la flora i la fauna

La PTP nega que tingui impacte ambiental

La Federació de Veïns de Llevant (FAV) de Tarragona, l’Associació Mediambiental la Sínia, l’Esquerra Independentista d’Altafulla (L’Eina-AM), Acord per La Riera - Entesa, l’Associació Terres del Gaià, Ecologistes en Acció i l’AV de la Móra i Tamarit van mostrar ahir el seu “rebuig total” a la proposta de la Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat (Pdf.camp) i de la Promoció del Transport Públic (PTP) de construir una via d’enllaç ferroviari entre la línia d’alta velocitat i la línia convencional pel Baix Gaià, entre els pobles de Ferran (Tarragonès) i la Pobla de Montornès. La presidenta de la FAV, Gemma Fusté, va defensar que, en cas d’acceptar-se aquesta proposta com a alternativa a la primera –l’enllaç a l’Arboç va ser rebutjat per Foment–, l’impacte ambiental i social sobre el territori seria molt elevat: “A pocs quilòmetres, ja hi conviuen diverses infraestructures com carreteres, l’AP-7, la línia de tren convencional i la d’alta velocitat”.

Les entitats també alerten que l’enllaç afectaria de forma directa la vall del Gaià: “Les hortes de Ferran són també un estratègic corredor biològic per a la fauna”, defensen, de manera que “la seva destrucció suposaria un nou impacte sobre aquest tram baix del riu Gaià, declarat espai d’interès natural i integrat a la xarxa europea Natura 2000”.

LA FRASE

L’impacte seria molt elevat. Prop d’aquí ja hi conviuen carreteres, l’AP-7 i línies de tren
Gemma Fusté
presidenta de la federació de veïns de llevant (FAV)

La PTP nega l’afectació ambiental

El portaveu de Promoció del Transport Públic (PTP), Daniel Pi, va defensar que en cas que l’enllaç es construís, no malmetria el paisatge. Pi argumenta: “Es pot fer sense impacte ambiental perquè parlem de terrenys adjacents a l’autopista i a l’N-340.”

Les plataformes reivindiquen que els serveis regionals entre Tarragona i Barcelona s’han de mantenir, però amb millores, i volen deixar clara la distinció entre els trens directes i els regionals. “Reivindiquem el manteniment i millora del servei actual, però plantegem aquest nou servei”, va dir Pi, que va demanar que si aquesta proposta no es veu convenient, que es presentin altres alternatives. “El que no és acceptable és que a Tarragona i més enllà es continuï tenint un servei lent i absolutament deteriorat”, va sentenciar.

El portaveu de PTP també va explicar que la proposta ja s’ha fet arribar a institucions i entitats del territori. Segons Pi, encara no hi ha hagut respostes oficials ni un suport públic al projecte, però sí que parla d’una certa predisposició.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El TSJC dona la raó a la Bisbal en l’aigua i el clavegueram

la bisbal d’empordà

Escarpanter (Junts) ja és la primera alcaldessa de Llançà

LLANÇÀ
XAVIER QUEROL
Premi estatal de recerca en recursos naturals

“La qualitat de l’aire en interiors es degradarà encara més”

Barcelona

Més de mig milió d’euros a polítiques mediambientals

girona

La T2 de l’aeroport del Prat reobre a mig gas

el prat de llobregat
Premien la nova terminal d’ICL al port de Barcelona

Premien la nova terminal d’ICL al port de Barcelona

barcelona
infraestructures

Reclamen una taula amb tots els sectors per l’ampliació del Prat

Santa Cristina ordena l’accés al massís de l’Ardenya

Santa Cristina d’aro
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Baixada lleugera de la temperatura

Barcelona