Infraestructures i serveis

França

El govern continuarà les reformes malgrat les protestes

El pri­mer minis­tre francès, Edo­uard Phi­lippe, va rei­te­rar ahir la “deter­mi­nació” de tirar enda­vant la reforma del sis­tema fer­ro­vi­ari, mal­grat les vagues, i va avi­sar que no cedirà en els prin­ci­pals punts que han sus­ci­tat el rebuig sin­di­cal. En una entre­vista a l’emis­sora de ràdio France Inter, Phi­lippe va asse­nya­lar que el seu govern no renun­ciarà a la supressió de l’esta­tut labo­ral avan­tatjós dels tre­ba­lla­dors de la com­pa­nyia esta­tal de trens SNCF per als que siguin con­trac­tats en el futur, l’aspecte més con­flic­tiu amb les cen­trals. Per resol­dre l’”exces­siu” cost del fun­ci­o­na­ment dels trens a França, Phi­lippe va dir que cal abor­dar el deute de la SNCF –46.600 mili­ons d’euros el 2017–, la manca d’inver­si­ons i també que les noves con­trac­ta­ci­ons no es facin amb el con­tro­ver­tit esta­tut que per­met als tre­ba­lla­dors de reti­rar-se a par­tir dels 57 anys i fins i tot a par­tir dels 52 en el cas dels con­duc­tors.

Per la seva banda, el minis­tre d’Eco­no­mia i Finan­ces, Bruno Le Maire, va con­si­de­rar que el seu govern està trans­for­mant França en pro­fun­di­tat, i això implica “assu­mir ris­cos” pel que fa al des­con­ten­ta­ment social.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia