Infraestructures i serveis

Foment preveu que l’ample de via internacional arribi al tram entre Vandellòs i Tarragona a finals del 2020

El secretari d’Estat d’Infraestructures, Julio Gómez, assegura que l’execució del Corredor Mediterrani a Catalunya ja està “per sobre del 90%”

El secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge, Julio Gómez-Pomar, ha assegurat que l’ample de via internacional arribarà al tram ferroviari entre Vandellòs i Tarragona a finals del 2020. Gómez-Pomar ha afirmat que la conversió de l’ample de via ibèric a l’internacional no és un treball “complex”, però que “s’han de coordinar actuacions en tres trams diferents”. “En el moment en què tinguem la segona via amb el tercer fil entre València i Castelló procedirem a posar l’ample de via internacional entre Castelló i Vandellòs i Vandellòs i Tarragona”, ha dit. Amb tot, el tram entre Vandellòs i Tarragona, que actualment té doble via d’ample ibèric, encara no s’ha inaugurat i està “en proves”. És per aquest motiu que el secretari d’Estat ha demanat “paciència fins que tots els elements de seguretat estiguin comprovats”. “Serà en aquest moment quan s’iniciï l’explotació comercial”, ha dit en un acte en què s’ha debatut l’estat i la importància del Corredor Mediterrani.

Gómez-Pomar ha assegurat que el tram entre Vandellòs i Tarragona és “significatiu” perquè suposa un “estalvi pel que fa al temps en el transport de viatgers”. En relació amb l’estat de les obres del Corredor Mediterrani a Catalunya, el secretari d’Estat d’Infraestructures ha assegurat que estan “per sobre del 50%”.

El secretari d’Estat ha remarcat que en els pressupostos d’aquest any hi ha previstos uns 923 milions d’euros per a l’eix ferroviari del litoral, un 23,4% més que en els del 2017. En aquest sentit, ha assenyalat que existeix un “consens absolut” sobre la importància del Corredor Mediterrani, així com sobre la rellevància de l’economia dels territoris de la mediterrània. Tanmateix, ha reconegut que hi ha hagut moments de “dubte” pel que fa a la seva construcció.

L’ample de via ibèric, un “problema”

“Espanya té un problema d’ample de via al qual mai no s’ha sabut donar una resposta concreta”, ha assenyalat el secretari d’Estat d’Infraestructures, després d’indicar que aquest és, precisament, un dels grans reptes del teixit ferroviari espanyol. “Ha fet molt mal”, ha apuntat.

Segons Gómez-Pomar, l’ample de via és un “problema que s’ha aconseguit corregir en el transport de viatgers, però no en el trànsit de mercaderies”. El secretari d’Estat d’Infraestructures ha apuntat que l’ample de via és “una complexitat” afegida que té Espanya i que “el tercer fil és una solució molt idònia” per a aquest “problema”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona