Infraestructures i serveis

Nadal diu que la carretera d'Horta repara «en part» el deute amb l'Ebre

El conseller inaugura l'obra entre protestes de la plataforma de la Terra Alta i de Salvem lo Canalet

«El govern de Catalunya, en nom del poble de Catalunya, li deu, a aquesta part del país, tot allò que no té i ha de tenir», va sentenciar Nadal, just abans d'afegir-hi que la inauguració de la nova carretera d'Horta de Sant Joan a Xerta representa «la voluntat política i el compromís moral d'anar saldant aquest deute». «No sempre ha estat possible, ni hi ha hagut la voluntat de fer-ho», va remarcar Nadal. Així, el conseller va recordar que els alcaldes de la Terra Alta sempre li havien dit que era una actuació «molt urgent» i necessària, tot i que era una inversió milionària, en una zona poc poblada i amb complicacions de tot tipus, ja que la carretera s'endinsa al massís dels Ports. De fet, els alcaldes d'Horta de Sant Joan, Prat de Comte, Benifallet i Xerta van aprofitar els parlaments –fora del protocol previst– per agrair l'esforç de la Generalitat i per destacar que l'obra millorarà la comunicació del Baix Ebre, la Terra Alta i la comarca del Matarranya.

el contrapunt

Montilla es perd una foto de reconciliació

gustau moreno

El president de la Generalitat va suspendre ahir, per motius d'agenda i només tres hores abans de la inauguració de la carretera, la seua visita a Horta de Sant Joan. José Montilla va enviar-hi el conseller Nadal, que ja havia tingut altres topades amb la plataforma de la Terra Alta i que ahir també va ser rebut amb pancartes i silenci pel col·lectiu veïnal Salvem lo Canalet. En qualsevol cas, l'acte es va fer en terme de Xerta. Per tant, va quedar clar que Montilla no tenia cap interès a aconseguir una foto de reconciliació amb l'alcalde d'Horta, el convergent Àngel Ferràs, tot i que ahir era l'oportunitat perfecta per fer-ho. No s'inaugura una carretera de 41 milions cada dia, i encara menys a la Terra Alta.

Horta i Tortosa, a uns 25 minuts

G.M.

Les obres a la carretera de Xerta a Horta de Sant Joan, amb un pressupost de 41 milions d'euros, han permès eixamplar i suavitzar els revolts a l'itinerari format per la T-330, la T-333 i l'N-230b. El recorregut ha quedat escurçat en uns dos quilòmetres, i els 20,6 quilòmetres actuals permeten anar de Tortosa a Horta en poc més de 25 minuts. De fet, Joaquim Nadal i el director general de Carreteres, Jordi Follia, van destacar que l'obra servirà per afavorir la seguretat i la comoditat en la conducció, així com la mobilitat a les Terres de l'Ebre i la connexió amb el Matarranya. Els treballs van començar l'octubre del 2006 i han hagut de fer-se per fases, tot habilitant desviaments alternatius i havent d'afrontar retards per la pluja, les nevades, el vent i l'incendi de l'estiu passat a Horta de Sant Joan. L'actuació es completarà ara amb una àrea de descans a la cruïlla amb la carretera del Pinell de Brai.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona