Infraestructures i serveis

Posen a licitació les obres del nou projecte del ramal de la C-32 fins a Lloret

Abertis i el govern eleven el cost de l’allargament de l’autopista fins als 64,8 milions

Al desembre, el TSJC va suspendre els treballs del traçat inicial

La Generalitat de Catalunya, a través d’Infraestructures Viàries de Catalunya (Invicat), i la concessionària Abertis han posat a licitació les obres del nou projecte de la C-32 fins a Lloret de Mar. Segons ha avançat el diari econòmic Expansión, el ramal costarà 64,8 milions (sense IVA) i els treballs s’allargaran 26 mesos. El cost s’ha elevat un 24,3% respecte al traçat inicial (52,16 milions).

Fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat van informar ahir al migdia que la licitació continua el seu curs d’acord amb el projecte revisat. El març del 2018, la Generalitat va fer un nou estudi informatiu i anàlisi d’impacte ambiental. Així, començava de nou un procés que s’allarga gairebé dues dècades. Cal recordar que el TSJC va suspendre de manera cautelar l’inici de les obres atenent una demanda de SOS Lloret. Posteriorment, el desembre del 2018, va ratificar la suspensió després d’un recurs del govern.

Els opositors a l’autopista consideren que l’anunci de la licitació era un pas més dels previstos, afirma Jordi Palaudelmàs, de la plataforma Aturem la C-32, integrada a SOS Costa Brava. Palaudelmàs recorda que el nou projecte ha estat impugnat al TSJC i que en el recurs hi inclouran mesures cautelars perquè, després de l’adjudicació, les obres no puguin començar.

L’article d’Expansión assegura que l’acord entre l’aleshores conseller Santi Vila i Abertis incloïa el finançament –a càrrec de l’empresa privada– de l’obra i la compensació que rebria la concessionària al final de la concessió de l’autopista, el 2021.

LA FRASE

La posada a licitació del ramal entrava dins el previst. Demanarem mesures cautelars perquè no comenci
Jordi Palaudelmàs
ATUREM LA C-32

LA XIFRA

24,3
per cent
ha augmentat el cost del ramal de la C-32 entre Tordera i Lloret passant per Blanes, segons ‘Expansión’.

Pacte de Vila amb Abertis del 2013

L’article del diari econòmic Expansión destaca que l’allargament de l’autopista, que defensen els ajuntaments de Blanes i Lloret, va formar part d’un acord del 2013 entre l’aleshores conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, i Abertis. La posada a licitació es dividirà en dos contractes: el ramal fins a Lloret (de gairebé 7 quilòmetres), i la connexió amb la C-63, la carretera de Vidreres, i la GI-682, la carretera de Blanes.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona