Infraestructures i serveis

Renfe podria fer arribar més trens a l’aeroport

El president, Isaías Táboas, assegura que el servei de llançadora es podria donar cada set minuts

Els AVE a Madrid i Andalusia tindran wifi a partir de l’abril

El pre­si­dent de Renfe, Isaías Táboas, va asse­gu­rar ahir a Bar­ce­lona que la com­pa­nyia pot estar en con­di­ci­ons de posar en marxa un ser­vei de llançadora entre Bar­ce­lona i l’aero­port del Prat “cada set minuts”, davant de la freqüència de quinze minuts que dilluns va plan­te­jar la Gene­ra­li­tat a través del pre­si­dent de Fer­ro­car­rils de la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya (FGC), Ricard Font.

Táboas, que va assis­tir ahir a un dinar orga­nit­zat per la Cam­bra de Bar­ce­lona per pre­sen­tar el pla estratègic de la com­pa­nyia fins al 2023, veu fac­ti­ble la millora de la freqüència i es va pre­gun­tar “per què ens hem de que­dar amb un cada quinze minuts” si és pos­si­ble que n’hi hagi un cada set minuts.

El govern va anun­ciar el 2017 que seria FGC l’enti­tat que ope­ra­ria el tren llançadora que con­nectés l’aero­port de Bar­ce­lona amb la ciu­tat, després de recor­dar que és la Gene­ra­li­tat la titu­lar de la com­petència, encara que Renfe sem­pre ha mos­trat el seu interès per ges­ti­o­nar la llançadora que cons­tru­eix Adif.

El pre­si­dent de Renfe va defen­sar que la com­pa­nyia “no és tan ine­fi­ci­ent com sem­bla”, va lamen­tar les crítiques rebu­des i va asse­gu­rar que la pun­tu­a­li­tat és del 95,6% en el con­junt d’Espa­nya, supe­rior, va dir, a molts dels països euro­peus. Táboas va atri­buir gran part dels pro­ble­mes de retards a la “des­ca­pi­ta­lit­zació tec­nològica” que ha tin­gut la com­pa­nyia a causa de jubi­la­ci­ons de pro­fes­si­o­nals que no han estat subs­tituïts.

El res­pon­sa­ble de l’empresa fer­roviària va deta­llar que els objec­tius de la com­pa­nyia són “gua­nyar en eficiència” i millo­rar la qua­li­tat dels ser­veis, i que això “por­tarà a una satis­facció dels cli­ents”. Con­si­dera que la libe­ra­lit­zació del mer­cat en alta velo­ci­tat, pre­vista per al desem­bre del 2020, es con­ver­tirà en “una opor­tu­ni­tat per fer un salt enda­vant i gua­nyar en eficiència”. Táboas també va expli­car que Renfe té pre­vist aspi­rar a les lici­ta­ci­ons per ofe­rir ser­veis públics de roda­lies arreu d’Europa.

D’altra banda, Renfe va anun­ciar que a par­tir de l’abril ofe­rirà wifi als trens d’alta velo­ci­tat entre Bar­ce­lona i Madrid, i també en els ser­veis trans­ver­sals que con­nec­ten Cata­lu­nya amb Anda­lu­sia. Ho farà a través de la pla­ta­forma Play­Renfe, pio­nera de con­nec­ti­vi­tat wifi, amb con­tin­guts a la carta i accés a una oferta glo­bal d’altres pro­duc­tes i ser­veis a bord i tele­visió en directe d’impor­tants esde­ve­ni­ments espor­tius.

Recla­men millor ser­vei

La pla­ta­forma Trens Dig­nes Ebre Pri­o­rat i una vin­tena d’enti­tats de Cata­lu­nya, Aragó i el País Valencià han con­vo­cat per diu­menge qua­tre con­cen­tra­ci­ons simultànies per denun­ciar la desin­versió en la xarxa fer­roviària esta­tal de mit­jana i llarga distància. Sota el lema “Xiu­lem pel tren”, es faran mani­fes­ta­ci­ons a Tor­tosa, Salou, València i Onti­nyent.

LA XIFRA

4
trens
per hora és la freqüència que havia anunciat la Generalitat per al servei de tren llançadora fins a l’aeroport.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia