Infraestructures i serveis

Llarga llista d’inacabats

La llista de com­pro­mi­sos incom­plerts és encara llarga i s’acu­mu­len les inver­si­ons pen­dents en tots els punts del ter­ri­tori català. Algu­nes obres avan­cen a pas de tor­tuga, un fet denun­ciat en rei­te­ra­des oca­si­ons. Un dels casos para­digmàtics és el de l’estació de la Sagrera. El Tri­bu­nal de Comp­tes va des­ta­par al gener un sobre­cost del 546% en les obres, para­lit­za­des el 2016 quan només se n’havia cons­truït el 30%. Els tre­balls es van repren­dre de manera par­cial l’any pas­sat, però el ritme lent del pro­jecte va fer des­car­tar al govern de Pedro Sánchez la pos­si­bi­li­tat que l’estació pogués estar enlles­tida el 2020, tal com havia pre­vist l’ante­rior exe­cu­tiu del PP. Ben a prop de la Sagrera hi ha també pen­dents les obres de la nova estació de roda­lies de Sant Andreu Com­tal, que ja s’havien adju­di­cat el 2008 però van que­dar en sus­pensió admi­nis­tra­tiva. També estan pen­dents els acces­sos fer­ro­vi­a­ris al port de Bar­ce­lona, que for­men part del cor­re­dor medi­ter­rani.

Pel que fa a la xarxa de car­re­te­res, a final de l’any pas­sat es va inau­gu­rar el tram des­do­blat de l’N-II entre Sils i Maçanet. Es tracta de 2,75 km que es va tri­gar 47 mesos a cons­truir-los. Encara que­den diver­sos trams pen­dents així com altres car­re­te­res a les comar­ques de Lleida i Tar­ra­gona, com per exem­ple el des­do­bla­ment de l’N-340 entre Tar­ra­gona i les Ter­res de l’Ebre.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.