LA CRONOLOGIA D'UN NYAP

27-02-1998
El Ministeri de Foment aprova tècnicament l'estudi informatiu de la línia del TAV Madrid-Barcelona -frontera francesa
27-02-1999
L'Adif (llavors GIF) convoca el concurs per a la redacció del projecte al subtram IV-B, un dels més complicats del recorregut, de 5,3 quilòmetres entre Montblanc, Vilaverd i la Riba, amb dos túnels (Camp Magre, de 2.104 metres, i Lilla, de 994) i un viaducte (Pont de Candi, de 413 metres). S'adjudica a l'empresa Inocsa, que el redacta a l'octubre
15-09-1999
Després que el 19 de juliol se n'hagi aprovat la declaració d'impacte ambiental, Foment aprova definitivament l'estudi informatiu del tram Lleida-Martorell
03-05-2000
L'Adif posa a licitació el IV-B per un import d'11.188.747.614 pessetes (67.245.727 euros)
30-06-2000
L'obra del IV-B s'adjudica a l'agrupació temporal d'empreses AVE Montblanc UTE, formada per FCC Construcción SA i Comsa, per un import de 10.552.107.875 ptes. (63.419.445,6 euros)
Febrer del 2001
S'autoritza l'inici oficial de l'obra, que ha estat suspesa fins ara per la falta d'expropiacions
Febrer del 2002
S'autoritza una primera modificació sobre el projecte, sense especificar
Maig del 2002
Una esllavissada afecta la boca oest del túnel de Puig Cabrer (situat al subtram V, a la Riba, però a escassos metres del final del tram IV-B)
Febrer-març del 2003
Es detecten esquerdes i moviments de terres a l'interior dels tres túnels. Després d'estudis més acurats, es xifraran en pressions de fins a 42 kg/cm² sobre l'estructura. El terra s'ha aixecat fins a 80 cm al túnel de Lilla i 54 al de Camp Magre
Juny del 2003
Es dóna per acabada la construcció del viaducte del Pont de Candi, i el 6 d'agost es fa la recepció de tot el subtram IV-B. La liquidació final és de 68.960.561,28 euros. El 29 d'octubre es lliuren les obres del subtram V
20-11-2003
Es treu a licitació el projecte de reforç dels dos túnels, gairebé sencers, del subtram IV-B, i una part del de Puig Cabrer, per 80.168.994 euros
26-03-2004
El projecte s'adjudica per un import de 70,6 milions d'euros. Al maig comença l'obra
21-06-2005
Durant una visita a les obres, el president de l'Adif, Antonio González Marín, admet que «faltaven estudis preliminars profunds» en el projecte original i diu que s'obrirà un expedient informatiu
26-01-2006
Les obres de reforç es donen per acabades amb un cost final de 82,3 milions d'euros
18-12-2006
Es posa en servei la línia del TAV Madrid- Camp de Tarragona
Principi del 2007
Es detecten alçaments al viaducte del Pont de Candi de fins a 17 cm als pilars centrals. Les auscultacions posteriors corroboren l'actuació de materials expansius
Setembre-desembre 2007
Es rebaixa la rasant del tauler com a primer treball preventiu, fet pel qual s'obliga a reduir la velocitat dels TAV en aquest punt. El cost dels treballs és de 2,9 milions d'euros
Maig del 2008
L'empresa Tifsa, per encàrrec de l'Adif i basant-se en tots els nous controls, comença a redactar un projecte d'estabilització i reforç del viaducte, que tindrà acabat a l'agost. «Segons les velocitats actuals», en fixa el final del «termini de seguretat raonable» pel juliol del 2009
20-12-2008
El Consell de Ministres autoritza la licitació de l'obra, per un import de 46.731.718,79 euros, i un termini de 29 mesos i mig
30-01-2009
L'Adif adjudica l'obra a la UTE entre Comsa i FCC Construcción (la mateixa que havia construït el pont) per un import de 43.677.945 euros i un termini de 24 mesos. L'adjudicació definitiva es fa el 29 d'abril, i surt publicada al BOE el 7 de maig
01-04-2009
La direcció general de Ferrocarrils treu a informació pública l'expedient d'expropiació forçosa dels nous terrenys afectats. El 9 d'abril surt publicat al BOE, i a l'agost es comencen a signar a l'ajuntament de Montblanc les actes d'ocupació
23-11-2009
L'Ajuntament de Montblanc firma les últimes actes, i l'obra pot començar oficialment. L'endemà, l'alcalde ja hi envia una inspecció, arran de la qual el dia 26 presenta una denúncia a Medi Ambient de la Generalitat en què demana la paralització de l'obra perquè no ha fet cap estudi propi d'impacte ambiental
Desembre del 2009
Montblanc intenta limitar, sense èxit, el trànsit de camions pesants en camins d'accés al pont del TAV. La conselleria, el dia 22, remet una carta al consistori en què trasllada les peticions als ministeris de Medi Ambient i Foment com a òrgans competents
Febrer-març del 2010
L'Ajuntament presenta més denúncies al Seprona per extraccions per sota de la cota, i als Mossos pel pas de camions sense permís


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona