Infraestructures i serveis

El ple de la Vall d’en Bas aprova les al·legacions a la variant de les Preses

L’alcalde diu que és un acte de responsabilitat i recorda que ells no la volen

Inclouen l’estudi encarregat i les aportacions de la comissió de seguiment

El ple de la Vall d’en Bas ha donat llum verd a les al·lega­ci­ons que pre­senta als estu­dis de traçat i ambi­en­tal de la vari­ant de les Pre­ses, amb els vots favo­ra­bles de l’equip de govern de La Vall Plu­ral i l’abs­tenció de Junts per Cata­lu­nya. L’alcalde, Lluís Amat, ha insis­tit que ells no volen aquesta vari­ant, que, a més, dis­corre quasi en tot el seu traçat pel seu muni­cipi. Pre­sen­tant, doncs, les al·lega­ci­ons fan un acte de soli­da­ri­tat i de res­pon­sa­bi­li­tat.

El paquet d’al·lega­ci­ons està sus­ten­tat en un informe de trenta pla­nes d’Engi­nye­ria Reventós, a qui l’equip de govern va encar­re­gar l’anàlisi a fons dels dos estu­dis pel munt d’errors que, a cri­teri seu, pre­sen­ta­ven aquest estu­dis. Inci­deix en tot el traçat amb modi­fi­ca­ci­ons molt deta­lla­des, sobre­tot en els punts que el govern con­si­dera més sen­si­bles i que són els tre­ba­llats per una comissió amb repre­sen­tants de tots els àmbits del muni­cipi.

En con­cret, s’inci­deix molt en la zona del Vern­ta­llat, on hi ha l’escola pública de primària de la vall, una zona espor­tiva i la via verda del Car­ri­let. En aquest punt, s’aposta per fer sub­ter­rani el tram de la vari­ant i per un parc infan­til inte­grat a la zona. Així mateix, s’inci­deix en el fet que la vari­ant sigui d’un sol car­ril per sen­tit de cir­cu­lació i pre­veu millo­res als dos acces­sos, sobre­tot el que la con­necta amb l’eix de Bra­cons. Final­ment, les al·lega­ci­ons recla­men que es tin­gui en compte la gratuïtat de l’auto­pista AP-7 a par­tir de l’any vinent, cosa que reduirà molt el trànsit de cami­ons per l’eix de Bra­cons i, per tant, per l’actual tra­ves­sera de les Pre­ses.

LES XIFRES

4
traçats
són els que ha exposat al públic el departament de Territori, tots entre el Fluvià i la C-63 actual.
89
milions
és el cost previst per la Generalitat per a l’execució de l’opció que veu com la més idònia.

Vista la liquidació de l’exercici 2019

En una sessió telemàtica, s’ha donat compte al ple que el 2019 s’han executat més del 85% dels ingressos i de les despeses pressupostats, que l’estalvi net ha estat de 226.129 euros i el deute viu de 534,601, el 17,8% de la ràtio legal. Aquesta xifra s’ha reduït de 40 punts en 4 anys. Una mostra, segons l’alcalde, “de la voluntat de tenir solidesa econòmica per tirar endavant els projectes sense hipotecar el futur”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia