Infraestructures i serveis

El nou pont ferroviari que creua la Tordera, acabat

La construcció es dona per finalitzada i ara s’hi està fent les inspeccions de seguretat

El viaducte, que uneix Malgrat i Blanes, el va destruir el ‘Glòria’

Adif ha donat per aca­ba­des les obres de recons­trucció del pont fer­ro­vi­ari que creua la Tor­dera, que va que­dar arra­sat per la riuada que va pro­vo­car el tem­po­ral Glòria el gener pas­sat. Per aquest via­ducte, situat entre Mal­grat de Mar (Maresme) i Bla­nes, hi cir­cu­len els trens de la línia R-1. Un cop s’hagi veri­fi­cat la docu­men­tació per­ti­nent, s’hau­ran de posar d’acord l’ope­ra­dor (Renfe) i el res­pon­sa­ble (Gene­ra­li­tat) per tal que tor­nin a fixar la data per poder tor­nar a esta­blir el ser­vei, segons informa l’ACN.

En total, l’obra ha cos­tat 10,4 mili­ons d’euros, que, en part, es paga­ran amb fons euro­peus. En aquests moments s’hi estan exe­cu­tant les dar­re­res revi­si­ons de segu­re­tat abans de donar el permís per res­ta­blir-hi la cir­cu­lació. La nova estruc­tura compta amb cinc vans que supor­ten els 221,3 metres de lon­gi­tud que fa el pont. A la zona hi han tre­ba­llat uns 40 ope­ra­ris en torns de 24 hores i s’ha neces­si­tat deu màqui­nes per repa­rar l’obra. Pel que fa al mun­tatge de la via s’ha uti­lit­zat 792 metres de car­ril, 633 tra­ves­ses i1.483 metres cúbics de basalt. A més, també s’ha hagut de mun­tar 1.200 metres nous de catenària i s’ha hagut d’esten­dre ins­tal·laci­ons de segu­re­tat i comu­ni­ca­ci­ons.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia