Infraestructures i serveis

Comencen les obres per cobrir les vies a Sant Feliu

El projecte, llargament esperat, inclou la construcció d’una nova estació

Desapareixerà el pas a nivell

Adif ha començat les obres per fer subterrània la via del tren a Sant Feliu de Llobregat, una reivindicació llargament esperada que permetrà posar fi a un pas a nivell que s’ha cobrat desenes de vides i recosir el municipi. L’alcaldessa de Sant Feliu, Lídia Muñoz, va explicar ahir que la materialització del projecte “arriba després de 40 anys de lluita institucional i ciutadana”. Les obres, que tenen un pressupost de 65,9 milions d’euros, afecten un tram de més de 2,9 quilòmetres dels termes municipals de Sant Feliu i Sant Joan Despí, dels quals 1,9 seran subterranis. També està prevista la construcció d’una nova estació de 5.625 m², que tindrà un edifici d’accés des de la superfície, una planta intermèdia amb el vestíbul i la planta inferior, on hi haurà les dues andanes.

Els primers treballs, que es faran durant aquest estiu, consisteixen en les operacions d’implantació, la continuació de reposicions i el desviament dels serveis afectats, a més de sondejos i obres prèvies, i no representaran cap afectació a la via pública. Està previst que les obres s’allarguin 44 mesos i es faran de manera simultània a la construcció de la nova estació, que té un pressupost de 9,7 milions d’euros. Tot i les demandes veïnals per mantenir l’actual edifici, alcaldessa va explicar ahir que és “inviable” i va anunciar que al novembre es farà una consulta popular per consensuar de quina manera se’n preserven els elements patrimonials més importants.

L’Hospitalet de Llobregat i Montcada continuen esperant el cobriment de les vies. En el primer cas, fa tres mesos es van encarregar els projectes bàsics i de construcció, i a Montcada falta l’aprovació del projecte definitiu.

LA XIFRA

65,9
milions d’euros
és el pressupost del cobriment de les vies del tren a Sant Feliu, inclòs en el pla de rodalies.

Avui arrenquen els trens Avlo

El nou servei de Renfe d’alta velocitat i baix cost, Avlo, s’entrena avui amb quatre circulacions diàries per sentit entre Barcelona i Madrid, i amb preus des de 7 euros per trajecte. El primer tren sortirà aquest matí a les 5.35 de l’estació de Figueres-Vilafant amb destinació a Madrid-Puerta de Atocha. A més de Madrid i Barcelona, alguns dels trens tindran parada a les estacions de Figueres, Girona, Camp de Tarragona i Lleida, i a les de Saragossa, Calatayud i Guadalajara. Els trens Avlo tindran una capacitat de 438 places, un 20% més que els TAV actuals, i arribaran a una velocitat de 330 quilòmetres per hora.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El Consell de Seguretat Nuclear informa a favor de renovar l’explotació de les nuclears Ascó I i II

Ascó
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

S’accentuarà la calor

Barcelona

Una vintena de cuiners i pagesos s’oposen a l’ampliació de l’aeroport per preservar l’horta del Delta del Llobregat

El Prat de Llobregat

El Síndic retreu a Aena una manca de debat tècnic i social sobre l’ampliació de l’aeroport del Prat

barcelona

Barcelona acollirà el Congrés de la UIA i serà Capital Mundial de l’Arquitectura el 2026

barcelona
El temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Sol amb nuvolades al Pirineu

barcelona

Torrent retreu les condicions “draconianes” que planteja Aena per ampliar l’Aeroport del Prat

barcelona

La causa mecànica, primera hipòtesi del gran incendi

barcelona

Palamós aposta per connectar millor Sant Joan

palamós