Infraestructures i serveis

L’Estat xifra en 750 milions d’euros l’estalvi anual per als usuaris de l’AP-7 i l’AP-2

El 31 d’agost s’alliberen 477 quilòmetres de pagament de les dues autopistes de titularitat estatal

La Generalitat preveu més trànsit a la C-32 després del final dels peatges però descarta complicacions

El ministeri espanyol de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA) estima que la fi dels peatges de les autopistes AP-7 i AP-2 suposarà un estalvi per als usuaris de fins a 752 milions d’euros anuals.

I és que si bé amb el volum actual de viatgers l’estalvi seria de 515 milions d’euros, amb la nova realitat es preveu que augmentin els desplaçaments per aquestes vies.

Les dues autopistes de titularitat estatal s’alliberen el pròxim 31 d’agost després de més de mig segle de peatges i a partir de l’1 de setembre s’hi podrà circular sense pagar en un total de 477 quilòmetres: 262 quilòmetres de l’AP-7 i 215 quilòmetres de l’AP-2.

Fins al 2018, quan es van alliberar els primers trams d’autopista, Catalunya era el territori amb més quilòmetres de vies de pagament, un 52% del total.

El govern descarta complicacions a la C-32 malgrat que s’espera que hi augmenti el trànsit

Efe

El govern de la Generalitat preveu que augmenti el trànsit a l’autopista C-32 en detriment de l’N-II després de l’eliminació del peatge que té al seu pas per la comarca del Maresme a partir dimecres que ve. No obstant això, descarta que es produeixin complicacions a la xarxa viària.

El vicepresident de la Generalitat, Jordi Puigneró, ha presidit aquest divendres una reunió amb els ajuntaments del Maresme a Mataró per presentar un estudi sobre mobilitat i abordar la fi del peatge de la C-32, així com les repercussions que tindrà sobre la carretera Nacional II a la comarca.

Segons l’executiu, l’eliminació dels peatges suposarà a un increment del trànsit a l’autopista, però en principi no ha de comportar “problemes significatius” per a la circulació de vehicles.

Durant la trobada, s’han presentat els grans eixos del projecte de millora dels accessos de l’autopista que s’ha de convertir en la principal via de circulació per la comarca, així com els canvis que es duran a terme a l’N-II per aconseguir la seva pacificació.

En relació a la millora de l’accessibilitat a l’autopista, es preveu construir sis nous enllaços i completar-ne dos més.

A l’N-II s’impulsarà un projecte de construcció per integrar-la en la trama urbana a l’altura del Baix Maresme, a més de diferents iniciatives per trams per pacificar la via a l’Alt Maresme.

En conjunt, aquestes actuacions tindran una inversió d’uns 120 milions d’euros, que es desplegaran entre 2022 i 2026, la meitat dels quals es destinaran a les millores de connexió amb la C-32 i, la resta, a la pacificació de l’N-II.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona