Infraestructures

Medi Ambient atura la variant de la Bisbal i hi vol l'opció nord

El departament no aprova la resolució ambiental prèvia al projecte constructiu perquè no hi ha el traçat nord de la carretera

Tot plegat podria obligar a iniciar el procés d'exposició pública altra vegada

Enèsim episodi del projecte de la variant de la Bisbal. El Departament de Medi Ambient té aturada la tramitació de l'estudi informatiu de la carretera en espera de resoldre l'informe ambiental que ha d'enviar al Departament de Política Territorial i Obres Públiques, que mentrestant no pot tancar la resolució d'al·legacions. Segons la llei d'avaluació ambiental estratègica, després de l'exposició pública dels projectes, Medi Ambient ha de fer la resolució ambiental, que és vinculant i que es redacta paral·lelament a l'estudi de les al·legacions particulars i de les institucions. En aquesta resolució s'estudia quin dels traçats proposats és el més adequat, i fins i tot la necessitat de construir la infraestructura. I, de fet, en l'anterior exposició pública Medi Ambient ja s'havia definit clarament a favor de l'opció nord, la que passa sota Castell d'Empordà. Però amb la decisió de la conselleria de Política Territorial, el juliol de l'any passat, de sotmetre de nou a informació pública el projecte mantenint-hi tan sols els dos traçats pel sud per Vacamorta i Fonteta, Medi Ambient l'ha hagut de fer de nou. I, evidentment, hi ha trobat a faltar l'alternativa nord.

Per això, el departament estudia reclamar a Política Territorial que afegeixi de nou l'opció nord a l'estudi informatiu. Si això es materialitza, el govern es podria veure obligat a canviar una altra vegada el projecte per complir aquest requisit i s'hauria de tornar a sotmetre al període d'al·legacions.

De fet, el conseller Nadal ja havia afirmat reiteradament que el projecte no es podria aprovar definitivament fins la propera legislatura pels terminis administratius. Tot i això, inicialment es comptava resoldre les al·legacions durant el mes d'abril, de manera que ja es podria aprovar l'estudi informatiu de manera definitiva i, per tant, procedir a posar a licitació la redacció del projecte constructiu i de la declaració d'impacte ambiental.

A finals d'agost, però, el conseller va explicar que continuava tot el procés i que abans de final d'any podria haver-se acabat ja l'estudi ambiental.

30.07.09
va ser quan
el conseller Nadal va posar de nou a exposició pública el projecte de la variant amb els traçats pel sud


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona