Infraestructures

Les disputes entre les opcions del nord i del sud

La solució a la variant de la Bisbal ha estat una de les més polèmiques de la demarcació

La decisió a favor del traçat sud no ha posat fi al debat

La discussió sobre el traçat de la variant de la Bisbal sembla que no pugui acabar mai. Fa poc més d'un any, el conseller Joaquim Nadal anunciava un altre procés d'informació pública amb tan sols dos traçats pel sud, eliminant l'opció del nord per sota de Castell d'Empordà. Aquesta decisió es va justificar perquè amb els canvis que s'havien introduït en el projecte calia reprendre el procés, i després d'haver-se decidit a favor del recorregut sud ja no valia la pena tornar-la a incloure i continuar incendiant un debat que fa prop de trenta anys que dura.

Tot plegat va aixecar suspicàcies, i l'Ajuntament de Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l'Heura i el de Forallac ja van avisar que es plantejarien anar als tribunals. En canvi, l'Ajuntament de la Bisbal veia com finalment es podia tancar un tema històric, i a més, amb l'alternativa que històricament havia estat la preferida per la majoria del consistori. Les plataformes van reaccionar de manera semblant. La partidària de l'opció del sud va celebrar l'aposta definitiva per aquest traçat, i va considerar tancada la qüestió. En canvi, els de la posició contrària van decidir no rendir-se i continuar fet oposició al projecte.

Altres entitats que van dir-hi la seva van ser el Consorci de les Gavarres o la Cambra de Comerç, que es mostraven partidaris de l'opció del nord, en el primer cas perquè s'allunyava de l'espai natural, i en el segon perquè era més curta i més barata. Des de la Cambra, però, s'ha reclamat sempre que s'executi l'obra, independentment del traçat.

LA XIFRA

6.396
al·legacions
són les que es van presentar en el primer estudi, que incloïa les tres alternatives.
30.07.08
Va ser quan
Nadal va presentar el seu primer estudi informatiu, amb els dos traçats del sud i un altre pel nord.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona