Infraestructures

infraestructures

Medi Ambient vol aclarir el no a l'opció nord de la Bisbal

El departament envia avui l'informe a Política Territorial i Obres Públiques

Considera que ha d'explicar millor per què va eliminar l'opció nord, que creu que s'ha de poder seguir analitzant

El Departament de Medi Ambient i Habitatge enviarà avui a Política Territorial i Obres Públiques l'informe en què requereix a aquesta conselleria que ampliï les justificacions sobre per què va eliminar l'opció nord de la variant de la Bisbal, o que l'afegeixi en l'últim estudi informatiu aprovat. Segons explica en aquest escrit, el procés d'avaluació ambiental de la carretera va començar el març del 2007 amb un projecte en què hi havia tres alternatives, dues pel sud i una pel nord, i en l'última documentació que han rebut per seguir aquest procés ja no hi ha l'opció nord. Consideren que l'últim estudi informatiu que es va sotmetre a exposició pública forma part del mateix procés, i que per tant totes les alternatives s'hi han de mantenir fins al final. “El nou estudi informatiu no inclou la mateixa comparativa entre les principals alternatives analitzades que l'anterior, i creiem que s'hi han d'incloure totes perquè és un mateix procés”, segons ha explicat el director dels serveis territorials de Medi Ambient i Habitatge a Girona, Emili Santos, que ha afegit que “des de Carreteres ens han d'explicar per què ara no s'estudia la variant nord”. Santos ha admès que Política Territorial ja va redactar unes explicacions tècniques dels motius, com ara que l'opció nord no resolia la mobilitat interna de la Bisbal, però des dels serveis tècnics de Medi Ambient creuen que no són suficients: “creiem que hi ha d'haver més raons, les explicacions tècniques no ens semblen prou justificades, i per això diem: o que ens ho expliquin millor o que afegeixin l'opció nord a l'estudi”.

De fet, els primers estudis ambientals ja eren partidaris d'aquesta opció nord, i Santos creu que “el que no pot ser és treure una alternativa en funció de si els estudis ambientals la valoren més que d'altres que tenen més punts tècnics a favor”. A més, afegeix que moltes vegades no s'escull el traçat final en funció només dels aspectes mediambientals, i que per tant posar l'opció nord als estudis és només una qüestió de fer el procés correctament, i no per imposar-la: “reclamacions d'aquest tipus són habituals en molts projectes, en què demanem més documentació, però mentrestant continuarem treballant en el projecte”. Tot i això, reconeix que aquesta petició pot allargar més el procés de la carretera. De fet, ara s'està en el procés de tancar les al·legacions que presentades al projecte, pendent també d'aquests tràmits mediambientals. Llavors es podrà licitar el projecte constructiu, però això difícilment serà abans d'acabar aquest any.

LES FRASES

Les explicacions tècniques sobre l'eliminació de l'opció nord no ens semblen prou justificades
Emili Santos
director territorial de medi ambient i habitatge
Qui tria els traçats és PTOP, però si en van escollir tres al principi creiem que s'han de mantenir fins al final
Emili Santos
director territorial de medi ambient i habitatge
Reclamacions d'aquest tipus són habituals en molts projectes, nosaltres seguirem treballant
Emili Santos
director territorial de medi ambient i habitatge


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona