Infraestructures

Infraestructures

Els aterratges de nit ja no afecten el Baix Llobregat

Els avions provinents del nord fan el descens sorollós a la Zona Franca per evitar molèsties a Sant Boi, Viladecans i Gavà

Els de ponent arriben pel mar per no sobrevolar Begues i Castelldefels

L'aero­port de Bar­ce­lona ha posat en fun­ci­o­na­ment noves rutes d'apro­pa­ment dels avi­ons durant la nit per tal d'evi­tar que l'ater­ratge sorollós molesti els veïns de diver­sos muni­ci­pis del Baix Llo­bre­gat, els més afec­tats històrica­ment pel pro­blema. Al seu dia es va deci­dir que, a la nit, els avi­ons ater­ra­rien des del mar per la pista trans­ver­sal del Prat de manera que no es sobre­volés cap habi­tatge en els dar­rers metres. En les ope­ra­ci­ons d'apro­pa­ment dels avi­ons s'uti­lit­za­ven fins ara qua­tre punts de referència a par­tir dels quals s'ini­ci­ava el des­cens propi de l'ater­ratge. En dos d'aquests punts –Reus i Cale­lla– no hi havia pro­blema, perquè des d'allà els apa­rells sor­tien al mar i ini­ci­a­ven la mani­o­bra d'ater­ratge fora de l'àmbit dels habi­tat­ges. Són dos punts de par­tida que es man­te­nen ope­ra­tius per als avi­ons que arri­ben del sud i de lle­vant. Els altres dos punts, però, eren con­flic­tius pel que fa a con­ta­mi­nació acústica.

En el cas de ponent, els avi­ons s'apro­pa­ven des de Vila­franca del Penedès i cau­sa­ven molèsties durant el des­cens a Begues, Cas­tell­de­fels o Gavà. Aquesta ruta s'ha anul·lat ara i els avi­ons s'encar­ri­len cap al recor­re­gut marí pro­vi­nent de Reus. Pel que fa als avi­ons pro­ce­dents del nord, s'enfi­lava l'ater­ratge des de Saba­dell, de manera que afec­tava en els dar­rers metres abans de sor­tir al mar Sant Boi, Vila­de­cans o Gavà. Nave­gació Ope­ra­tiva ha deci­dit des­plaçar l'eix d'entrada des de Saba­dell en direcció a la Zona Franca, de manera que els avi­ons sobre­vo­len Coll­se­rola i el ponent de Bar­ce­lona a una altura no molesta, men­tre que la mani­o­bra soro­llosa coin­ci­deix amb el pas per damunt pel polígon indus­trial de la Zona Franca. Després de fer el gir al mar, els avi­ons ater­ren per la pista trans­ver­sal. Les noves nor­mes per a les ope­ra­ci­ons noc­tur­nes afec­ten una mit­jana de 20 avi­ons que ater­ren al Prat diària­ment des de les onze de la nit fins a les set del matí. Pel que fa als enlai­ra­ments, si les con­di­ci­ons mete­o­rològiques no ho impe­dei­xen, tots els apa­rells sur­ten per la pista paral·lela al mar i sobre­vo­len la Zona Franca abans de sor­tir al lito­ral. A la nit, tenint en compte la poca den­si­tat de trànsit aeri, també es con­vida els pilots a fer “ater­rat­ges verds”, un pro­ce­di­ment de des­cens en què l'apa­rell baixa de manera con­ti­nu­ada i no esgla­o­nada perquè els motors puguin tre­ba­llar amb menys emis­si­ons con­ta­mi­nants i soroll, com explica Vanessa Requena, res­pon­sa­ble del Cen­tre de Gestió Aero­portuària de l'aero­port bar­ce­loní.

18.11.2010
És el dia que
van entrar en funcionament les noves rutes d'aproximació a l'aeroport del Prat en horari nocturn
5
municipis
del Baix Llobregat patien el soroll dels aterratges: Begues, Castelldefels, Gavà, Sant Boi i Viladecans
20
avions aterren
a l'aeroport del Prat de mitjana entre les onze de la nit i les set del matí, l'horari nocturn


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.