Infraestructures

infraestructures

El govern demana a l'Estat la via provisional per a mercaderies de Tarragona

El tercer carril es faria al corredor de Tarragona a Castellbisbal per Vilafranca

L'executiu el pressuposta en 186 milions que pagaria Madrid

El govern català demana a l'exe­cu­tiu de Rajoy que afe­geixi als pres­su­pos­tos la cons­trucció del car­ril pro­vi­si­o­nal per a mer­ca­de­ries entre el port de Tar­ra­gona i el nus fer­ro­vi­ari de Cas­tell­bis­bal. El con­se­ller de Ter­ri­tori, Lluís Reco­der, ho con­si­dera indis­pen­sa­ble per començar a com­pen­sar la falta d'inversió nova en infra­es­truc­tu­res a Cata­lu­nya.

El pro­jecte que hau­ria de finançar l'Estat suposa apro­fi­tar el cor­re­dor actual de vies d'ample ibèric per cons­truir un ter­cer car­ril d'ample euro­peu entre Vila-seca, Tar­ra­gona, Sant Vicenç de Cal­ders, Vila­franca del Penedès, Mar­to­rell i Cas­tell­bis­bal. Cos­ta­ria 186 mili­ons, però seria una sor­tida pro­vi­si­o­nal per a les mer­ca­de­ries que es podria cons­truir en dos anys, tal com es va fer amb el ter­cer car­ril entre el port de Bar­ce­lona i el nus de Mollet i entre Girona i Vila­ma­lla. No fer ara aquesta obra i espe­rar a tenir diners per recon­ver­tir el cor­re­dor aban­do­nat entre Reus i Roda de Berà sig­ni­fi­carà con­dem­nar l'obra a un ajor­na­ment d'una dècada com a mínim, avisa l'exe­cu­tiu. Es pot fer en només dos anys, perquè no cal redac­tar estudi infor­ma­tiu ni d'impacte ambi­en­tal comp­tant que es rea­pro­fita el mateix cor­re­dor i només cal tra­mi­tar la redacció del pro­jecte cons­truc­tiu en un any per exe­cu­tar l'obra al següent. Reco­der defensa que pres­su­pos­tar infra­es­truc­tu­res que gene­ren crei­xe­ment econòmic com el cor­re­dor medi­ter­rani de mer­ca­de­ries “fa bai­xar la prima de risc” finan­cera a la qual s'enfronta Espa­nya, men­tre que con­ti­nuar inver­tint en línies d'alta velo­ci­tat per a pas­sat­gers que por­ten a “cul-de-sacs, fa pujar la prima de risc”. A Tar­ra­gona, el port i les mul­ti­na­ci­o­nals Basf i Bayer i al Baix Llo­bre­gat, Seat, Sol­vay i Celsa espe­ren el cor­re­dor per con­nec­tar-hi les seves ter­mi­nals. El pro­jecte per­me­tria dotze trens de càrrega dia­ris per sen­tit de Tar­ra­gona a Cas­tell­bis­bal.

LA XIFRA

12
trens de mercaderies
per sentit podrien circular cada dia de Tarragona a Castellbisbal amb el tercer carril.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.