Infraestructures

tarragonès

L'empresa BASF projecta una terminal ferroviària

Cons­ci­ent que el trans­port amb cami­ons és més car i que el futur de la indústria implica una bona con­nexió fer­roviària amb Europa que per­meti aug­men­tar les expor­ta­ci­ons, l'empresa química BASF cons­truirà una ter­mi­nal fer­roviària de mer­ca­de­ries als seus ter­renys al polígon petroquímic de Tar­ra­gona. Però el pro­jecte, que suposa una inversió de 20 mili­ons d'euros, està con­di­ci­o­nat a la con­nexió a l'ample de via euro­peu a través d'un ter­cer rail en la línia con­ven­ci­o­nal entre Tar­ra­gona i Cas­tell­bis­bal. Per això, els res­pon­sa­bles de BASF van pre­sen­tar ahir el pro­jecte al con­se­ller de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, Lluís Reco­der, i li van insis­tir en la neces­si­tat de pri­o­rit­zar l'adap­tació a l'ample euro­peu. L'empresa con­fia que la ter­mi­nal pugui estar en fun­ci­o­na­ment el 2015.

L'estació també s'obrirà al trans­port de mer­ca­de­ries d'altres empre­ses del ter­ri­tori i tindrà una capa­ci­tat de sis trens al dia. “Ens per­metrà con­nec­tar direc­ta­ment el polígon petroquímic més gran d'Europa amb els prin­ci­pals mer­cats euro­peus”, va des­ta­car Joan Maria Gar­cia, direc­tor del cen­tre de pro­ducció de BASF a Tar­ra­gona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.