Infraestructures

infraestructures

Besalú ja té passarel·la cap a Beuda per sobre l'A-26

El projecte recupera simbòlicament l'antiga carretera

Per instal·lar-la, anit es va tallar l'autovia cap a Olot

L'empresa Cobra SA, filial de l'ACS de Florentino Pérez, va instal·lar entre la nit d'ahir i les primeres hores d'avui la passarel·la per a vianants que recupera la connexió entre el grup del Mont i la carretera antiga de Beuda per sobre l'autovia A-26 a Besalú. El trànsit es va desviar cap a l'antiga travessera urbana entre les 9 del vespre i les 9 del matí. El responsable de l'Equip Tècnic Santandreu d'Olot, Josep Santandreu, redactor del projecte, explicava les dificultats de l'estructura i de la instal·lació. I és que fa 75 metres de llargada i té un sol tram, quan el més normal és que es faci en dos o tres i amb un pilar al mig. El Ministeri de Foment, no obstant això, no ha permès aquest pilar per raons de seguretat i, per això, s'ha hagut de construir l'estructura metàl·lica en tres trossos, traslladar-la fins al punt d'instal·lació i muntar-la. Tot plegat ha evitat també la instal·lació de bastides a part de l'autovia per construir la passarel·la. Com que ja es van deixar fets els calaixos de formigó de cada costat, ahir, els treballs es van centrar en la col·locació de la passarel·la amb l'ajuda d'una grua gegant i de dues de més petites. Els encarregats de la instal·lació estaven preocupats per l'amenaça de mal temps –el vent podia desestabilitzar les grues–. De fet, van haver de parar una estona per una tempesta.

Un total de 49 tones de ferro

Per fer l'estructura de la passarel·la, totalment metàl·lica, han calgut 49 tones de ferro. Té un arc a cada costat d'una altura de 7,5 metres i, segons Josep Santandreu, s'ha fet de 2,5 metres d'amplada amb l'eixamplament a banda i banda per evitar la sensació d'estretor. El terra és de fusta tractada. L'obra, promoguda per l'Ajuntament de Besalú, ha costat uns 300.000 euros, sufragats amb recursos de la Generalitat, Foment, la Diputació i el govern local. L'execució s'ha fet amb molt de retard, ja que estava previst que la passarel·la s'instal·lés fa dos anys. L'ajornament el van provocar, primer, uns canvis de caire tècnic –Foment va fer substituir moltes parts de fusta per metall– i hi va haver dificultats per concretar-ne el finançament.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona