Infraestructures

Girona rebrà 22.000 cotxes al dia per l'accés centre de l'AP-7

L'anàlisi de l'impacte de la nova sortida de l'autopista a Domeny i Taialà provocarà que situï la majoria de carrers al límit de la capacitat

La carretera de Sant Gregori gairebé triplicarà el volum de trànsit, amb 18.000 vehicles

La nova sortida de l'AP-7 a Girona al sector de Domeny i de Taialà rebrà cada dia uns 22.000 vehicles. Així es preveu en l'estudi de l'empresa Doymo per analitzar l'impacte que suposarà l'obertura durant el mes de març de l'accés a Girona Centre de l'autopista pel trànsit del sector nord de la ciutat.

El treball de projecció del nou trànsit que suposarà aquesta nova sortida assenyala que d'aquests 22.000 cotxes i camions que aprofitaran el nou accés triaran com a vies per dirigir-se cap al centre de Girona la carretera de Sant Gregori, el carrer Bullidors i carrer Carles Riba. La via més afectada per l'augment de trànsit serà la carretera de Sant Gregori des de la rotonda de la Nestlé, ja que en l'estudi s'ha comptabilitzat que en l'actualitat hi passen uns 8.000 vehicles cada dia, mentre que quan s'obri la nova sortida de l'autopista es calcula que hi passaran 10.000 vehicles diaris més, és a dir, que hi circularan diàriament uns 18.000 vehicles. Per contra, al carrer Bullidors es preveu que l'increment del nombre de vehicles sigui d'uns 9.000, mentre que al carrer Carles Riba augmentarà el trànsit amb uns 3.000 vehicles més que en l'actualitat.

L'estudi posa en relleu que en tots els casos es tracta de vies d'un sol carril que amb la nova sortida de l'AP-7 hauran d'assumir en alguns casos gairebé triplicarà el volum de trànsit actual. Tot i aquest increment, l'informe indica que aquestes vies estaran al límit de la seva capacitat, per bé que no calculen que arribin a la saturació.

Afectació a tot el sector

El nou accés a Girona centre comportarà afectacions al trànsit de tot el sector nord, segons l'estudi realitzat en els últims mesos. Així, per exemple, la rambla Xavier Cugat de Fontajau suportarà 6.000 vehicles més que en l'actualitat, la mateixa xifra d'increment que hi haurà als eixos passeig de la Devesa i Joaquim Vayreda. El pont de Fontajau també tindrà un augment important del trànsit, ja que s'estima que rebrà uns 10.000 vehicles més al dia, i al pont de la Barca i al de França hi haurà un increment del volum de vehicles d'uns 4.000 cotxes més al dia.

A l'expectativa

El regidor de Mobilitat, Joan Alcalà, matisa les dades de l'estudi assenyalant que “les xifres valoren el pitjor escenari possible”. El responsable municipal considera que quan es posi en marxa “caldrà esperar uns mesos per veure com els conductors canvien els hàbits” i també posa en relleu que “la crisi està fent baixar en algun cas el trànsit”. En aquesta línia, el regidor de Mobilitat indica que “els conductors de Sant Gregori ara no tenien més alternativa que passar pel centre de Girona per anar a Salt, però ara molts es desviaran cap a la nova entrada d'autopista i això pot alleugerir una mica el trànsit”. Alcalà, però, no amaga que fa anys va mostrar-se preocupat, com a veí de Taialà, per l'emplaçament de la nova sortida de l'autopista i la falta d'alternatives que tindrien els vehicles. Inicialment es preveia que es pogués fer una connexió des de la sortida fins a Santa Eugènia al límit amb Salt, però es van blindar les hortes de Santa Eugènia, i això impossibilita ara com ara aquesta connexió.

Obres

Uns 6.500 vehicles per al nou pont sobre el Ter

L'empresa Doymo també analitza en el seu estudi l'efecte que tindrà el nou pont que s'està construint sobre el riu Ter i que hauria d'entrar en servei a finals d'aquest any. Segons la projecció de trànsit feta, el nou pont assumirà uns 6.500 vehicles al dia. Només en una via de tot aquest sector nord es preveu que hi hagi un descens del trànsit. Es tracta de l'avinguda de França, al seu tram nord, que es calcula que pot arribar a perdre uns 5.000 vehicles al dia, ja que es dirigiran cap a la nova sortida de l'autopista. La zona de Pedret es calcula que podria veure créixer el volum del trànsit amb dos mil vehicles més al dia, ja que és l'accés més fàcil a aquest costat del Ter des del sud. L'anàlisi del trànsit confirma que el sistema de rotonda de tota l'àrea perjudicarà la fluïdesa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.