Nadal tanca el debat i posa a informació només l'opció sud de la variant de la Bisbal

L'opció nord desapareix en el nou procés d'exposició pública, i Forallac i Cruïlles portaran el tema als jutjats

Quan, el mes d'abril, el conseller Nadal es va decantar definitivament per l'opció sud de la variant de la Bisbal, molts es van preguntar quina necessitat hi havia de tornar a fer una exposició pública que incorporés una altra vegada la variant nord. Els canvis introduïts al projecte feien repetir el tràmit, i la llei obliga a plantejar alternatives al traçat escollit. Això, però, hauria provocat una nova disputa social encara no un any després de l'última exposició pública. Un procés que va generar 6.500 al·legacions i un esgotament general.

Amb la decisió de la conselleria, s'allunya definitivament aquesta possibilitat. Segons explicava ahir el Departament de Política Territorial i Obres Públiques, en decidir-se per la variant sud, el més lògic era comparar traçats similars, i centrar el debat només en aquest recorregut. De les dues opcions, la preferent és la solució A, la que va presentar Nadal a l'abril. L'autovia fa 17,5 quilòmetres des de Vulpellac fins a la Pera, inclou un túnel de poc més d'un quilòmetre a Vacamorta –que s'allunya del barri i l'ermita de Santa Cristina–, un fals túnel de 675 metres entre Fonteta i la Bisbal per reduir l'impacte i l'efecte barrera, i viaductes sobre el Daró i la riera del Vilar –de 310 metres–, sobre el Rissec –de 100 metres– i sobre la riera de Mas Terrades –110 metres–. A partir de Corçà, i en direcció a la Pera, la carretera es desdoblarà sobre el traçat actual fins a l'enllaç de Rupià, i després es farà una variant darrere del polígon industrial de la Pera. Hi haurà set enllaços, i s'ha eliminat bona part de l'enllaç previst a Sant Climent de Peralta.

D'altra banda, la solució B recupera aspectes dels traçats que s'havien presentat a informació pública l'estiu passat: un traçat més llarg, més proper a les Gavarres per la banda de Fonteta, i també més pròxim al barri de Santa Cristina de Corçà.

Ara l'estudi estarà a informació pública dos mesos per a particulars i tres per a ajuntaments, un mes més del que és habitual. Durant aquest període s'hi podran presentar les al·legacions, i tot seguit la conselleria les estudiarà abans que Medi Ambient faci la declaració d'impacte ambiental. Llavors ja es podrà posar a licitació i redactar el projecte constructiu.

Reaccions dels alcaldes

L'alcalde de la Bisbal, Lluís Sais, es va mostrar satisfet perquè la proposta «trenca la indefinició» i respecta els criteris de la Bisbal. Va explicar que ara vol consensuar al·legacions amb els pobles veïns, si bé la solució escollida «no és la millor» per a les terreres de Vacamorta i pel fet que no incorpora un accés a l'Aigüeta.

Els alcaldes de Forallac, Josep Sala, i de Cruïlles, Monells i Sant Sadurní de l'Heura, Ramon Nadal, van queixar-se que només hi hagi traçats sud. Sala va ser el més contundent i ho va qualificar de «vergonya». «Els arguments a favor de la nord són tan clars que han decidit treure-la, i això ja no és de bona fe», va dir, a més d'explicar que ara portaran el cas als jutjats. L'alcalde Nadal tampoc va descartar aquest camí: «Ara ens mirarem amb calma què fem, i quines vies legals i jurídiques podem explorar.»



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona