El govern estudia unir Parets i Cardedeu amb una autovia paral·lela a l'AP-7

El futur tram de la C-35 permetrà enllaçar de franc amb la C-60 a la Roca i la zona del Baix Montseny

El govern ha posat fil a l'agulla per solucionar la connexió lliure de peatge amb l'autovia C-60 –entre Granollers i Mataró– i els municipis del Baix Montseny –especialment Cardedeu, la Roca i Llinars. Sobre les previsions del Pla d'Infraestructures de Transport de Catalunya (PITC), Medi Ambient ha sotmès a al·legacions l'estudi preliminar d'impacte del tram de la C-35 entre l'enllaç amb la C-17 a Parets i la sortida de l'AP-7 a Cardedeu. Aquesta via es concep com l'alternativa gratuïta a l'autopista entre Molins de Rei i Maçanet.

La solució plantejada, d'uns 12 quilòmetres, és el desdoblament del tram de la carretera pel nord del Circuit de Catalunya, que acaba a l'entrada de Granollers. Allà, els conductors que volen anar cap a la C-60 i el Baix Montseny, fins ara, tenen dues opcions: incorporar-se a l'autopista i pagar peatge fins a la Roca, o bé passar per Granollers i enllaçar amb les velles carreteres comarcals.

Des de Granollers, el nou traçat de l'autovia discorreria en paral·lel a l'AP-7, i aprofitaria el mateix corredor, on també es construeix la línia del TAV fins a la Jonquera. Les calçades laterals enllaçarien amb l'autopista i arribarien fins a l'altre tram en servei de la C-35 –la variant de Cardedeu i Llinars–. La proposta inclou l'enllaç amb l'autovia Mataró-Granollers i preveu la continuïtat d'aquesta via cap al nord –la polèmica orbital o quart cinturó–, fet que ha provocat crítiques de l'Adenc i grups ecologistes contraris a la B-40.

Un altre tram a Sant Cugat

El cost estimat d'aquest tram de la C-35 voltaria els 40 milions d'euros, que se sumaran als altres 47 que costarà el desdoblament de la C-1413a entre el Papiol i Sant Cugat. Aquest traçat, amb els estudis informatius i d'impacte ambiental, voreja el terme municipal de Rubí i ha esdevingut l'alternativa gratuïta per a molts cotxes i camions que transiten des de l'AP-7 fins a l'A-2 sense pagar peatge a Martorell. Foment està executant a Castellbisbal els vials d'enllaç directes amb l'autovia de Lleida, gairebé una dècada després que s'inaugurés del tram.

L'Adenc es queixa que no se n'hagi fet l'avaluació estratègica

L'Adenc qüestiona que Medi Ambient encarregués la redacció dels estudis informatiu i d'impacte ambiental, al març de 2008, sense completar l'estudi d'avaluació ambiental estratègica que el PITC fixa per a obres programades més enllà del 2016. El director general de Carreteres, Jordi Follia, va precisar que «s'està fent ara mateix» i que només han publicat una memòria prèvia d'impacte, de manera que «es compleix escrupolosament el procediment ambiental». Els ecologistes critiquen que es continua prioritzant la construcció de carreteres sense alternatives de transport col·lectiu, que el pressupost dels dos trams és superior a la previsió del PITC i que es dibuixa la traça del quart cinturó sense acord entre els socis del tripartit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona