Infraestructures i serveis

Foment només destina un milió al quart cinturó entre Terrassa i Granollers

La inversió per a l'any que ve tan sols permetrà planificar el tram entre les dues capitals

La partida s'ha assignat, concretament, a la secció de Caldes

Els pressupostos generals de l'Estat per al 2016 preveuen una partida d'un milió d'euros per al quart cinturó entre Terrassa i Granollers. Es tracta d'un import que permetrà repetir, com a màxim, el tràmit de l'estudi informatiu que el Ministeri de Foment ja havia publicat i que l'any 2013 es va reconèixer que havia caducat, a partir d'un recurs de la Campanya contra el Quart Cinturó (CCQC), una plataforma que agrupa fins a 250 entitats que s'oposen a l'autovia.

Per al 2016, a diferència d'altres anys, la inversió s'assigna a un nou subtram entre Terrassa i Caldes de Montbui. És la primera vegada, ja que fins ara les partides s'havien plantejat per a tot el recorregut, és a dir, fins a la connexió amb l'autopista de Mataró (la C-60), al terme de la Roca del Vallès.

Toni Altaió, membre de la CCQC i veí de Caldes, alerta que la planificació d'una gran infraestructura com l'autovia orbital de Barcelona a partir de la divisió en trams reduïts és “una estratègia que està penalitzada per la normativa europea d'avaluació ambiental”. Si l'Estat opta per aquesta via, “haurem de recórrer a Europa, que penalitza expressament aquesta manera de fer del Ministeri de Foment”, diu Altaió. També alerta que l'Estat espanyol “ha seguit fent els procediments d'avaluació ambiental de grans obres sense gaires concrecions”.

Traçat per concretar

El traçat del quart cinturó al tram que ha d'unir el Vallès Occidental amb Granollers continua sense concretar-se. De fet, el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, ha reconegut la falta de consens entre els municipis que estarien afectats i, per tant, la incapacitat per fixar un traçat. Fins i tot ajuntaments com el de les Franqueses del Vallès, el de Santa Eulàlia de Ronçana i el de Caldes de Montbui han fet passos per desclassificar el sòl que s'havia reservat per a l'obra.

A banda del milió d'euros que es preveuen invertir en la planificació del tram entre Terrassa i Granollers, el Ministeri de Foment estableix un import de dotze milions d'euros per a l'any que ve per enllestir el tram que està a mitges, entre Olesa de Montserrat i Viladecavalls, al Vallès Occidental. “Els túnels que s'han de perforar no es poden assumir amb aquesta despesa”, diu Altaió. Per als tres anys posteriors (2017, 2018 i 2019), el Ministeri de Foment fixa uns imports anuals d'uns vint milions. Altaió diu que aquestes quantitats permeten afirmar que el tram que està a mig fer no es podrà posar en servei, com a mínim, fins al 2020. Per tant, des del seu punt de vista, “els fets confirmen que l'anunci de represa de les obres era electoralista” i que “darrere del quart cinturó només hi ha proclames electorals”.

LA XIFRA

12
milions d'euros
invertirà Foment el 2016 per acabar el tram entre Olesa i Viladecavalls.

LA FRASE

Els fets confirmen que l'anunci de la represa de les obres del quart cinturó era electoralista
Toni Altaió
MEMBRE DE LA CCQC


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona