Infraestructures i serveis

Via

L’antiga N-340 esllangueix al seu pas per Cambrils

Carretera secundària

Amb la inauguració de l’autovia A-7 al seu pas pel municipi, molts dels negocis de l’antiga N-340 han acabat tancant

Properament s’hi enderrocarà el pont de l’avinguda del Baix Camp per sobre de la riera d’Alforja

Des de la inauguració del tram de l’autovia A-7 al seu pas per Cambrils i Mont-roig del Camp, l’estiu del 2009, totes dues poblacions han transformat el seu paisatge urbà a l’entorn de l’antiga carretera N-340, que sempre els havia fragmentat el terme municipal. El benefici principal per als veïns, en tots dos casos, ha estat el desviament de camions i vehicles pesants per la via ràpida, fet que ha augmentat la seguretat viària de la zona i ha reduït l’habitual soroll del trànsit. A l’horitzó, a banda, apareix l’esperat enderroc del pont de l’avinguda del Baix Camp per sobre de la riera d’Alforja.

El cas, amb tot, és que a poc a poc el tram cambrilenc de l’N-340 ha canviat (i molt) d’aspecte. Anys enrere, posem per cas, a la zona on ara hi ha el supermercat Esclat, l’hotel Port Vinyols va reobrir les portes, però la nova etapa no ha acabat de rutllar i l’equipament està tancat. El càmping que hi ha a la vora, l’Àmfora d’Arcs, manté l’activitat. A l’estiu, un clàssic quan es circula per la zona és haver d’esquivar estiuejants creuant alegrement la carretera. Més avall, en direcció al nucli de la vila, hi havia un parell de clubs nocturns. Un, el Chema’s Club, era als baixos d’un bloc d’habitatges. L’altre, a prop, era conegut com l’Antigons. A tocar, actualment hi ha un túnel de rentat de cotxes.

Darrere d’una benzinera encara en actiu hi havia el gran bufet de Cambrils, que va ser tot un reclam per a turistes i transportistes durant una bona colla d’anys, amb l’enorme forquilla que donava la benvinguda a tothom. Va tancar el 2014 després d’una sèrie de fets desencadenats per una inspecció de sanitat, i s’hi han provocat molts desperfectes, visibles des de l’exterior. La zona serveix ara d’aparcament per a camions. En tot cas, el mes de gener passat es va fer saber que l’equipament s’havia d’enderrocar per construir-hi un centre comercial.

Passada la rotonda del Rotary Club (que condueix cap al cementiri), l’aspecte de l’N-340 evidencia el pas de temps, la crisi i l’oblit després de l’entrada en servei de l’autovia. En època estival, malgrat això, segueix havent-hi força trànsit perquè els veïns de les urbanitzacions de la Llosa, Marcambrils i la Dorada, entre altres, l’usen per anar en direcció al nucli de Cambrils o tornar-ne.

A la tardor i l’hivern, però, el pas fins a arribar a l’hotel Daurada Park sembla un mas robat. L’antic hotel Orly, ara tancat i barrat, ha estat objecte de bretolades. D’un antic negoci de jardineria, tan sols en queda l’estructura. Alguns establiments, no obstant això, han resistit. Un exemple és el centre de ceràmica situat just davant, amb una trajectòria de diverses dècades al darrere.

El polèmic Tamoure, a tocar de les dues benzineres de la Dorada, també és història. Des de la seva obertura, va causar molèsties als veïns nit sí nit també, i fins i tot va aparèixer a la premsa per diversos successos. De les dues benzineres, per cert, només una encara funciona. Anys enrere, l’activitat constant que hi havia a l’antiga nacional va fer que l’entorn acollís fins i tot trobades de motards i festivals musicals. El Daurada Park, rehabilitat precisament aquells anys i llavors convertit en un hotel gairebé de luxe, segueix obert però sembla que lluny dels seus millors temps.

Demanda històrica
Ja al final de la ruta per l’N-340, els veïns del Cambrils Mediterrani han vist satisfeta una històrica sol·licitud. Després d’anys d’espera, finalment se’ls ha habilitat el desviament per poder accedir de manera còmoda a la urbanització que fins ara havien de fer per un camí per sota del vial.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia