Infraestructures i serveis

Transport

El govern proposa a Foment bonificacions per als camions a l'autopista AP-7

La reducció de la tarifa seria d'entre el 35 i el 50% per als vehicles pesants i els residents tindrien els peatges gratuïts

Transportistes i veïns ho rebutgen

El govern de la Generalitat ha proposat al Ministeri de Foment que restringeixi el pas de camions per la carretera N-340 a les Terres de l'Ebre, el Tarragonès i el Penedès, obligant-los a desviar-se per l'autopista AP-7 amb bonificacions d'entre el 35 i el 50% per tal des descongestionar l'N-340. A més, planteja que l'AP-7 sigui gratuïta per als residents al tram comprès entre Vinaròs i l'Hospitalet de l'Infant i entre Altafulla i Vilafranca del Penedès. Així ho va publicar l'Agència Catalana de Notícies ahir, però el Departament de Territori no va confirmar ni desmentir la informació.

El balanç positiu de l'experiència gironina a l'N-II ha portat el govern a extrapolar la mateixa solució a l'N-340 al Camp i l'Ebre, tot i que alcaldes, veïns i transportistes han reclamat la gratuïtat de l'AP-7. De fet, és una proposta que Territori ja havia posat sobre la taula però que va ser rebutjada, i que ara ha recuperat i que ha exposat als alcaldes del Camp i l'Ebre en una reunió celebrada a Tarragona a la qual van assistir els consellers de Territori, Josep Rull, i d'Interior, Jordi Jané. “No estem totalment satisfets amb aquesta proposta”, va manifestar l'alcalde d'Amposta, Adam Tomàs, que entén, però, que és un plantejament possibilista. Per la seua banda, l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, sosté que, si Foment accepta la proposta, es donarà compliment a les mocions aprovades als ajuntaments. En canvi, el col·lectiu de transportistes i el moviment veïnal de les Terres de l'Ebre insisteixen a reclamar la gratuïtat de l'AP-7. I els transportistes amenacen amb més mobilitzacions si s'aplica el model gironí.

Convocatòria del Pacte de Berà

C.M

L'alcalde del Vendrell, el socialista Martí Carnicer, va assegurar ahir que té la intenció de convocar una reunió del Pacte de Berà per conèixer l'opinió de la resta d'alcaldes sobre la proposta que la Generalitat ha fet al Ministeri de Foment. Carnicer reconeix que aquesta és una oferta que s'havia analitzat fa anys i que tant el territori com el col·lectiu de camioners l'havien rebutjat obertament.

L'alcalde del Vendrell va negar haver participat en cap reunió amb el conseller de Territori i va assenyalar que podria haver estat una trobada de Rull i Jané amb representants de Junts pel Sí. Carnicer considera que en la proposta hi ha alguns punts foscos que s'han de treballar, entre els quals destaca la indefinició sobre el tram entre la punta de la Móra i Torredembarra mentre no s'hagi desenvolupat l'A-7, i el problema amb els descomptes a residents, sobretot durant els mesos d'estiu, ja que a la zona hi ha un elevat índex de segones residències i això dificultaria enormement l'aplicació d'aquesta mesura.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona