Infraestructures i serveis

Berga millora l'oferta del bus urbà amb quatre noves línies

Un sol vehicle assumirà quatre recorreguts diferents de manera rotatòria a partir de dilluns

El canvi pretén fomentar l'ús del transport públic en detriment del privat i connectarà el centre de la ciutat amb Avià i Cal Rosal

Berga millora el servei de bus urbà. Dilluns que ve, 20 de març, entraran en funcionament les quatre noves línies de transport públic que substituiran l'única que hi havia fins ara. Hi haurà una línia bàsica, la 1, que donarà la volta a la ciutat en 20 minuts i arribarà a les escoles en horari d'entrada i sortida dels alumnes; una altra, la 2, que s'allargarà fins a Avià; la 3 arribarà fins a Cal Rosal, i la 4 donarà servei a la part nord de la ciutat.

Ara bé, no hi haurà quatre busos circulant contínuament, sinó que un sol vehicle assumirà les quatre línies de manera rotatòria i les anirà combinant durant el dia. El bus funcionarà de dilluns a divendres, de set del matí a vuit del vespre, i els dissabtes al matí.

Un servei deficitari

L'aposta per la nova oferta és una mesura per fomentar l'ús del transport públic a la ciutat de Berga. Segons el regidor de Medi Ambient, Eloi Escútia, “és una qüestió de sostenibilitat” i, per això, “cal propiciar l'ús del transport públic en detriment del privat”.

Però, en principi, el servei continuarà sent deficitari. Tindrà el mateix cost que l'anterior –perquè continuarà circulant un únic bus per la ciutat–, però, en canvi, “la utilitat esperem que millori”, va dir el regidor Francesc Ribera en la presentació de les línies. Es continuaran invertint uns 120.000 euros cada any en el servei i se n'acabaran ingressant entre 30.000 i 40.000. Ara bé, amb la millora de l'oferta, el govern espera atraure més passatgers i acabar reduint el dèficit actual.

Els preus, intactes

El cost dels viatges no canviarà. El preu del bitllet senzill per l'interior de la ciutat serà d'1 euro, mentre que l'abonament de deu viatges en valdrà 5. En canvi, el viatge entre Cal Rosal i Avià fins a la capital del Berguedà valdrà 1,70 euros i l'abonament de deu viatges, 9,5.

Una rotonda nova a la zona del Bon Joc

Els canvis en el trajecte del bus urbà van lligats a una sèrie de canvis en l'ordenació viària de diversos punts de la ciutat. La zona més afectada és la popularment coneguda com el Bon Joc. En aquest punt, des de fa uns dies hi funciona una nova rotonda que uneix la carretera de Solsona, el carrer Comte Oliba, el carrer del Roser i la Rasa del Canyet. La mesura agilitzarà el recorregut del bus quan faci la línia 4, ja que podrà pujar directament per la Rasa del Canyet quan vingui des de la Valldan. A banda d'això, el carrer Bruc, situat a escassos metres de la rotonda, ha canviat de sentit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona