Serveis

Les màquines de bitllets del tren a Cardedeu cobren més

Renfe admet l'error, un fet que passa en altres estacions, i diu que s'està solucionant

El problema es produeix amb la compra de títols integrats cap a estacions com ara la de la UAB

Els títols integrats de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) surten més cars en les noves màquines d'autovenda de bitllets de tren que Renfe ha instal·lat en els darrers mesos en diverses estacions de la comarca del Vallès Oriental que en les màquines antigues, que continuen instal·lades, o que si es compren a les taquilles.

Amb tot, Renfe admet l'error. Segons han explicat fonts de la companyia, és culpa d'un problema del programari informàtic dels aparells, que calcula malament les zones que cal aplicar en determinats trajectes i, per tant, el preu dels bitllets o targetes integrades.

Els problemes és produeixen amb la compra de títols de transport cap a estacions de la línia R8, la que uneix Granollers Centre amb Martorell i que, sobretot, és utilitzada per estudiants del Vallès Oriental per desplaçar-se fins a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), a Cerdanyola del Vallès.

Segons han explicat fonts de Renfe, des que s'ha detectat l'error es treballa per solucionar-lo. A més, s'ha donat ordre al personal de les estacions que retorni la diferència de diners a les persones que denunciïn el sobrecost. Tot i això, s'ha pogut comprovar que almenys les màquines de les estacions de Cardedeu, Llinars i les Franqueses-Granollers Nord continuen calculant de manera incorrecta els
preus per anar fins a estacions com ara la de Cerdanyola Universitat.

Els problemes es donen amb tots els títols integrats. A les estacions de Llinars, Cardedeu i Bellavista (a les Franqueses), comprar una T-10 –és el títol integrat més utilitzat– per anar fins a l'estació de la UAB costa 34,45 euros amb la màquina nova –de color taronja– i 26,75 euros amb la vella. Són 7,7 euros més.

Les diferències s'accentuen amb els bitllets de més dies. La T-50/30 costa a les màquines noves 122 euros, mentre que el preu real per a aquest trajecte és de 99,6. Amb la T-Mes, la diferència és de gairebé vint euros (cobra 124,5 euros en lloc de 105). La T-Jove comprada a les màquines noves surt 39 euros més cara (dels 210 euros que val als 249 que cobra per error la màquina).

En el cas de Llinars, també surt més car el bitllet senzill: 4,1 euros en lloc de 3,4. En aquesta estació, la màquina del model que cobra l'import correcte només funciona per als pagaments amb targeta de crèdit. Això fa que totes les persones que paguen en efectiu hagin d'utilitzar la màquina que dóna errors. Els nous aparells cobren com si el desplaçament fos de quatre zones quan, en realitat, és de tres.

Un dels usuaris, Josep Camps, veí de Cardedeu, va detectar l'anomalia del funcionament de les noves màquines i va denunciar-ho a través del web de Rodalies el 30 de gener.

LES XIFRES

122
euros.
És el que costa la T-50/30 a les màquines noves, mal programades. En realitat costa 99,60 euros.
34,45
euros.
És el que diu que costa anar fins a l'estació de la UAB la màquina nova. En veritat val 26,75 euros.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona