La Cambra de Comerç de Reus reclama més trens entre Reus i Móra la Nova

També proposa que la línia 4 de rodalies, prevista en el pla de viatgers, es prolongue fins a la Ribera

El gabinet d'estudis de la Cambra de Comerç de Reus I+A d'Investigació i Anàlisi va presentar ahir a Móra la Nova l'estudi de la xarxa ferroviària de la Terra Alta, la Ribera d'Ebre, el Priorat i el Baix Camp. L'estudi conclou que és necessari ampliar el nombre de freqüències de trens que passen per les estacions de la línia de Reus-Marçà-Móra la Nova-Riba-roja d'Ebre i la Pobla de Massaluca per l'increment de població, i fa una especial incidència en els casos de Móra la Nova, les Borges del Camp i Marçà. Una conclusió que la Cambra de Comerç de Reus ja ha avançat que farà seua i que així ho reclamarà davant del govern de l'Estat i el de la Generalitat. A més, sol·licitarà que la línia 4 de rodalies allargue el seu recorregut fins a la Ribera d'Ebre, en lloc de la previsió que hi ha per part del govern perquè la línia acabe a les Borges del Camp. «Amb aquesta ampliació de rodalies es donaria major cobertura ferroviària a aquest territori i seria un bon estímul de dinamització econòmica», s'exposa en l'estudi de la Cambra.

Finalment, la Cambra considera que cal executar amb urgència un conjunt de mesures amb vista a millorar la imatge i l'estat de conservació de la majoria de les estacions d'aquesta línia ferroviària. En aquest sentit, proposa que es milloren els accessos a les estacions, s'assegure la intermodalitat amb altres mitjans de transport públic i es garanteixi l'accessibilitat a aquest servei a les persones amb mobilitat reduïda.

D'altra banda, el senador Pere Muñoz preguntarà al govern de l'Estat sobre la possibilitat que es tanquin les taquilles de l'estació de l'Aldea i es substitueixi el personal d'atenció al públic per màquines automàtiques de venda de bitllets. Pel que fa a la millora de l'accés a aquesta estació, l'Estat ja ha contestat una altra pregunta de Muñoz per saber quan es millorarien però li ha respost que no té competència sobre els accessos a l'estació de l'Aldea. «Aquest desconeixement del govern de Madrid respecte una carretera de la seua competència és una mostra del desinterès per dignificar l'estació de l'Aldea», ha dit Muñoz. L'N-235 és competència de l'Estat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona