Medi ambient

El carril bici del Pont Major a Campdorà, complet l’any que ve

S’acaba d’enllestir la segona fase, tres anys i mig després de la primera, i a la tardor arrencarà l’obra de l’últim tram

El projecte de carril bici o via verda vora el riu Ter a Girona, des del Pont Major fins a Campdorà, presentat fa més de quatre anys, es completarà l’any que ve. Es tracta d’un projecte que s’ha anat executant per fases amb finançament europeu i que ha de suposar també la interconnexió amb Celrà (acaba al límit entre els dos termes), quan aquest municipi enllesteixi la via verda pel seu cantó. De moment Girona ha acabat el seu segon tram, tres anys i mig després del primer, i preveu començar a la tardor l’obra del tram final, que s’enllestirà l’any que ve.

El regidor d’Urbanisme, Lluís Martí, destaca que és un dels projectes “més importants” dins de la creació de carrils bici a la ciutat, tant per la “complexitat” de l’obra –especialment en el segon tram que s’acaba d’acabar– com pel fet que permet “recuperar un espai al costat del riu que havia quedat fora de qualsevol ús públic”.

Tres fases

La primera fase, executada el 2017 per Obres i Paviments Brossa amb un pressupost de 131.972 euros, va cobrir el primer quilòmetre de la via (entre el cementiri del Pont Major i el pont de l’Aigua), incloent-hi també un parc de passeig de 3,5 hectàrees a la riba del Ter. Es va recepcionar i donar per acabada el gener del 2018.

A principis del 2020 es va adjudicar a Aglomerats Girona SA la segona fase, centrada sobretot a salvar el desnivell des de sota del pont de l’Aigua fins a dalt a la gasolinera, però el Glòria va fer modificar el contracte i els treballs no van començar fins al novembre. L’obra, que ha costat 213.011 euros, ha suposat una intervenció en una superfície d’uns 3.500 metres quadrats. S’acaba d’obrir, tot i que hi falten encara uns treballs de jardineria.

La tercera i última fase, des del pont de l’Aigua fins al límit amb Celrà, està pendent d’adjudicació. Es va treure a concurs a finals de maig amb un import màxim de licitació de 453.096,52 euros. La previsió del consistori és que els treballs comencin a l’octubre. Tot i que la durada fixada de l’obra és de cinc mesos, l’Ajuntament gironí preveu que es pugui allargar una mica més ja que s’haurà de coordinar amb uns treballs que ha de dur a terme a la mateixa zona Trargisa, l’empresa pública de la depuradora. En aquest tram, de 2.907 metres lineals (i un àmbit total d’actuació de 10.525 metres quadrats), el carril bici es mantindrà al principi paral·lel al Ter seguint el camí públic existent, que es va construir quan es va edificar la depuradora, el 1986, però després pujarà fins a la zona habitada de Campdorà pel camí d’accés a Can Peres, allunyant-se del riu, i la zona final serà des del centre del barri fins al límit amb Celrà seguint el vial ja existent paral·lel a la via del tren, compartint calçada amb els vehicles.

LA XIFRA

453.096
euros
és el pressupost previst per a l’últim tram, el més car. El primer va costar 131.972 i el segon, 213.011.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona