Infraestructures i serveis

Millores en 60 carreteres i per modernitzar el metro

El govern destina 300 milions a obres aquest estiu; la de més envergadura, a la C-17 entre el Vallès Oriental i Osona

Destaquen la variant d’Anglès, a la Selva, i el túnel de Tresponts, a l’Alt Urgell

El Departament de la Vicepresidència i Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat va fer públic ahir que aquest estiu té en execució una seixantena d’actuacions de millora a la xarxa viària d’arreu del país, moltes de les quals amb maquinària des de fa mesos. Dels 300 milions que hi destina, gairebé 99 milions són per a treballs en curs o en licitació per millorar el servei de metro, que inclouen actuacions de modernització dels sistemes de telecomandament i d’ampliació de la xarxa, amb noves estacions com ara la d’Ernest Lluch, que es va posar en funcionament el mes passat a l’L5. També fa diverses obres d’adaptació per a persones amb mobilitat reduïda.

La principal actuació viària, que s’endú un pressupost de 60 milions, és la que s’executa a la C-17, amb un tercer carril del tram entre Parets del Vallès, Lliçà de Vall i Granollers, tant en sentit nord (Vic) com en sentit sud (Barcelona), i que es fan de manera esglaonada. En sentit nord s’estan fent els treballs previs i el termini d’execució és de 18 mesos, mentre que en sentit Barcelona han d’estar enllestides a principis del 2022. En aquesta via també s’està renovant el paviment entre la Garriga i Centelles, es millorarà l’accés a Sant Martí de Centelles i Aiguafreda, s’executen millores d’estabilització en un vessant entre Seva i Centelles i es posa una protecció acústica entre la Garriga i Tagamanent. Queda pendent l’accés a Mollet del Vallès i Martorelles a la Vinyota i l’ordenació d’accessos entre Granollers i Lliçà d’Amunt, entre d’altres.

A la demarcació de Barcelona i a les comarques centrals s’estan fent les reivindicades obres d’ampliació de la C-58 entre Sabadell i Terrassa; la transformació de la C-245 entre Cornellà de Llobregat i Castelldefels; la prolongació de l’avinguda dels Països Catalans, a Manresa, i la millora del pont de Cabrianes de la B-430, a Sallent.

Arreu del país

A la demarcació de Girona s’està fent la nova variant d’Anglès, que connectarà la C-63 i l’N-141e i permetrà evitar el trànsit de pas per l’interior del nucli urbà; les obres a la C-66 al Pla de l’Estany i a la Garrotxa, i les de condicionament de la GI-633 entre Sant Julià de Ramis i Sant Jordi Desvalls. A Lleida i l’Alt Pirineu, la inversió més elevada, de 35 milions i que està en la fase final, és per a l’eixamplament de la C-14 entre Montant de Tost i Organyà, que inclouen el nou túnel de Tresponts, però també s’han acabat les de la C-28 entre el revolt de Tonyon, a Naut Aran, i el límit de la comarca. També s’està renovant el ferm de la C-462 entre Adraén i la cruïlla d’Ortedó.

I a les Terres de l’Ebre i a la demarcació de Tarragona es fan millores per valor de gairebé 9,9 milions en diverses vies, entre les quals destaquen les referents a la seguretat viària a les carreteres TV-3408 i TV-3406, a Sant Carles de la Ràpita; de reforç del ferm a la TV-3454, a Deltebre, i les de la C-31, a Cunit, per facilitar la mobilitat de vianants i ciclistes.

LA XIFRA

6.000
quilòmetres
de la xarxa de carreteres que hi ha a Catalunya són de titularitat de la Generalitat.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia