Infraestructures

La Generalitat vol acabar l'anella de les Gavarres

Es continuen tramitant els projectes i després, per executar-los, caldrà emmotllar-se a la realitat econòmica

La Cambra de Comerç de Sant Feliu reclama el desdoblament de la banda sud, entre Llagostera i Girona

L'entrada en servei del desdoblament de la carretera C-31 entre Palamós i Castell d'Aro, dijous al migdia, ha fet realitat finalment la tan reivindicada reclamació de connectar l'autopista, i per tant Barcelona, amb la Costa Brava centre: Sant Feliu de Guíxols, Platja d'Aro, Calonge, Palamós i Palafrugell. Són 48 quilòmetres d'autovia, un tram de la qual –entre la pujada de l'Alou i Palafrugell– forma part del tan reclamat també desdoblament de l'anella de les Gavarres, que ha d'unir la Costa Brava amb l'interior de Girona, amb la seva capital al capdavant.

“Continuarem endavant”, va ser l'única frase que va dir dijous a Palamós el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, en ser interrogat sobre el desdoblament. I en aquesta mateixa línia es va definir el director general de Carreteres, Jordi Follia, encara que va recordar la situació econòmica actual. “Nosaltres estem fent córrer els projectes i després ens emmotllarem al marc econòmic per veure les possibilitats que tinguem”, va dir Follia, que deixa clar la intenció del nou govern de la Generalitat de continuar executant l'anella, especialment el tram nord, de Palafrugell cap a Girona, on hi ha la variant de la Bisbal. “Ja tenim estudis informatius de tot aquest tram”, va explicar el director general. Per contra, pel que fa a la banda sud de l'anella, de Llagostera a Girona, Follia recorda que l'objectiu és, sobretot, la variant de Llambilles, ja que Llagostera i Cassà de la Selva ja en tenen. Follia, a més, tampoc oblida la millora de la carretera C-31, que segueix de Palafrugell cap a Torroella de Montgrí i Figueres. En aquest punt, el director general recorda que només falten les variants de Torroella de Montgrí i Verges. “I ja tenim els estudis avançats”, va afegir.

Per la seva banda, el número dos d'Economia, Albert Carreras, va anunciar dijous una aturada en la construcció de noves infraestructures viàries, especialment autovies gratuïtes, com seria el que queda de l'anella de les Gavarres. En l'anterior mandat, el conseller Joaquim Nadal ja plantejava que l'anella de les Gavarres pel sud anés cap a Vidreres i pugés per la Nacional II.

La Cambra de Comerç de Sant Feliu de Guíxols, el mateix dijous, va celebrar l'acabament de l'autovia de Palamós a Castell d'Aro, però ja va reclamar, a través d'una nota informativa, que la Generalitat projecti el desdoblament de Llagostera fins a Girona. Des de la Cambra de Palamós també es recalca la importància d'acabar l'anella. “Que els projectes no quedin oblidats”, va dir el president de la Cambra de Palamós, Xavier Ribera, que és conscient, davant l'actual situació econòmica, que vénen “uns anys d'impasse en obres públiques”.

32,2
quilòmetres
de l'autovia de la Costa Brava centre formen part també de l'anella de les Gavarres, i representen un terç del total.
27
mesos
han durat les obres de construcció del desdoblament de Palamós a Castell d'Aro. Van començar el 30 de març del 2009.
50.000
cotxes
passaven per la carretera C-31, fet que va provocar que es tirés endavant el projecte de desdoblament.
88
milions
d'euros ha estat el cost del darrer tram de desdoblament de l'autovia, entre Palamós i Castell d'Aro, que tenia una longitud de 13 quilòmetres.
17
anys
s'ha tardat a enllestir l'autovia de la Costa Brava centre, que va començar el 1994, amb el tram de Maçanet fins a Vidreres.
1,7
milions
d'euros falten per acabar la part mediambiental, que es farà aquest hivern, del desdoblament de Castell d'Aro a Palamós.
3
punts negres
tenia abans l'accés a la Costa Brava: els semàfors de Santa Cristina d'Aro, de Mont-ras i de la Bisbal, que encara hi és.
48
quilòmetres
fa l'autovia que va des de l'autopista AP-7, al terme de Maçanet de la Selva, fins a l'entrada de la vila de Palafrugell.

Disset anys per fer arribar l'autovia a la Costa Brava

La construcció de l'autovia des de l'autopista a la Costa Brava ha trigat disset anys. Tot va començar al petit tram de la sortida de l'autopista, entre Maçanet i Vidreres. Un recorregut de 2.200 metres que va costar 3,5 milions d'euros. Aquell mateix any es va inaugurar la variant de Santa cristina d'Aro, que eliminava el punt negre de la cruïlla de semàfors del nucli.

Quatre anys més tard es va fer el desdoblament del tram entre la pujada de l'Alou i Santa Cristina, 2,4 quilòmetres i 6,6 milions d'euros. I a continuació, el desdoblament de la variant de Santa Cristina fins a Castell d'Aro, en dues fases. Els 7 quilòmetres van costar 17,5 milions d'euros. L'actuació següent, inaugurada el 2007, ja va ser el tram de desdoblament de Palamós a Palafrugell, amb el pas subterrani pel nucli urbà de Mont-ras. Els 7,6 quilòmetres van costar 50,8 milions d'euros. Una mica més, 58 milions d'euros, va costar el desdoblament de Vidreres a la pujada de l'Alou, que fa 16,5 quilòmetres. Dijous es va enllestir el darrer tram d'aquesta autovia de la Costa Brava, entre Castell d'Aro i Palamós, que fa 13 quilòmetres de llargada. Aquest tram ha costat 88 milions d'euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Pedagogia per a un busseig més sostenible al litoral

L’ESTARTIT

La CUP insta ERC a buidar i restaurar Vacamorta

cruïlles

Denuncien una altra tala d’arbres a la Fosca

PALAMÓS
El Temps
Servei Meteorològic de Catalunya

Cel serè o poc ennuvolat fins a mig dia

Barcelona

Normalitzada la circulació de trens entre Gavà i el Prat de Llobregat

Barcelona

La petjada humana en el medi

girona

Primer pas en ferm per construir habitatges de protecció oficial a Girona

Girona

Salut reobre el CAP de Salt que va quedar inundat

Salt

Ilsa comença les proves del seu primer TAV

barcelona