Urbanisme

malgrat de mar

L'ACA dóna permís per cobrir la riera a Can Feliciano

El tram de la riera que es va canalitzar a l'estiu es taparà amb una llosa de formigó semblant a la que es va col·locar als trams anteriors, cosa que esvaeix el dubte sobre si el calaix pot suportar el pes

L'Ajun­ta­ment de Mal­grat ha rebut final­ment el vis­ti­plau per escrit de l'Agència Cata­lana de l'Aigua (ACA) per poder cobrir amb una llosa de for­migó el calaix de la riera al tram de Can Feli­ci­ano. L'alcal­dessa, Con­xita Cam­poy (PSC), va expli­car ahir que la con­fir­mació va ser tra­mesa al con­sis­tori fa pocs dies i que el Depar­ta­ment de Medi Ambi­ent, de qui depèn l'agència, “entén que es tracta d'un tram de con­tinuïtat amb la resta de trama urbana de la riera que s'ha anat cobrint i urba­nit­zant”.

El permís de l'ACA era la con­dició prèvia perquè el govern local del PSC i el PP fes l'encàrrec urbanístic per deter­mi­nar les carac­terísti­ques de l'obra i encar­re­gar-la. “El cobri­ment l'assu­meix direc­ta­ment el con­sis­tori; ja hi ha una par­tida pres­su­postària que s'acosta als 200.000 euros i que con­fiem que en el procés d'adju­di­cació vagi a la baixa”, va dir l'alcal­dessa.

Amb l'anunci del cobri­ment d'aquest tram s'esva­ei­xen els dub­tes sor­gits al seu moment sobre si la cana­lit­zació que es va fer l'estiu pas­sat podia supor­tar el pes de la llosa. Al seu moment l'ACA va pre­ci­sar que el pro­jecte d'ins­tal·lació del calaix del tram de Can Feli­ci­ano no pre­veia ini­ci­al­ment la pos­si­bi­li­tat de col·locar-hi cap pes al damunt.

Després, la urba­nit­zació

Con­xita Cam­poy va espe­ci­fi­car que la llosa que s'ins­tal·larà per sobre del calaix aug­men­tarà uns 10centímetres el cabal màxim per engo­lir l'aigua.

L'alcal­dessa també va avançar que un cop cobert el tram es començarà el procés per urba­nit­zar-lo, “igual que s'ha fet als altres dos trams, l'últim dels quals, entre el car­rer del Carme i el pont del car­rer Pas­sada, es troba en ple desen­vo­lu­pa­ment”.

Està pre­vist que la urba­nit­zació es pugui dur a terme a través de con­tri­bu­ci­ons espe­ci­als assu­mi­des pels veïns de la zona, i, en aquest sen­tit, el con­sis­tori farà la pro­posta que els pro­pi­e­ta­ris d'habi­tat­ges en què la part del dar­rere dóna a la riera puguin dis­po­sar d'una ober­tura al nou tram i en puguin treure un pro­fit “igual que s'ha fet a la resta de la riera urba­nit­zada”. Cam­poy va remar­car que espe­rava “tan­car aquest epi­sodi”.

Resoldre la resta de compromisos

L'Ajuntament de Malgrat encara té pendents un seguit de compromisos agafats al seu moment per l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) i que afecten la riera. En concret, el mes de setembre del 2009 es va ratificar l'acord entre les dues parts pel qual la Generalitat es comprometia a accelerar el projecte de canalització del tram de la desembocadura sota la via del tren que incloïa les obres de connexió viària per al trànsit de vehicles i vianants amb la zona de la platja. El projecte, amb un pressupost de 2,4 milions d'euros, era prioritari per a un municipi turístic que ha de patir l'acumulació de males olors en aquest tram que desemboca a la platja. El conveni amb l'ACA també recollia l'encàrrec de fer l'estudi i el projecte de canalització de la riera al pas pel parc de Francesc Macià i l'avinguda de la Costa Brava. Conxita Campoy va assegurar ahir que l'agència “s'ha compromès a revisar el conveni, però no ha dit res de desencallar les obres pendents”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.