Vint-i-set municipis demanen l'ajuda per millorar les seves urbanitzacions

La demanda supera els recursos previstos

La llei de millora de les urbanitzacions amb dèficits, que va aprovar el govern, es va plantejar com una eina per regularitzar, dotar de serveis i millorar les condicions de les més de dues mil urbanitzacions que hi ha a Catalunya. Per això s'hi va incloure una convocatòria, dotada amb 10 milions d'euros, destinada a subvencionar la redacció d'una trentena de projectes d'ajuntaments, que hauran d'incloure diverses actuacions de millora. La resposta ha estat massiva, i en total 128 municipis han presentat 213 projectes. A les comarques gironines s'hi han acollit fins a 27 ajuntaments (Bàscara, Colera, Maçanet de Cabrenys, Palau-Saverdera, Sant Pere Pescador, Saus Camallera i Llampaies, Ventalló, Calonge, Castell-Platja d'Aro, Begur, Pals, Santa Cristina d'Aro, Torroella de Montgrí, Llagostera, Sant Jordi Desvalls, Sant Martí de Llémena, Bescanó, Maià de Montcal, Montagut i Oix, Sant Joan les Fonts, Santa Pau, Caldes de Malavella, Vidreres, Lloret de Mar, Maçanet de la Selva, Riells i Viabrea i Massanes), que han presentat 40 projectes. Des del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, s'ha explicat que es donarà prioritat als municipis que tinguin més urbanitzacions, així com la superfície que ocupen, la seva antiguitat o l'estat dels serveis bàsics. A més, també es tindran en compte aquelles àrees que prevegin una reducció de l'àmbit per urbanitzar. A finals d'any s'adjudicaran aquestes primeres ajudes.

Millores a la C-63

Precisament, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va iniciar ahir la licitació de les obres de millora de tres interseccions que connecten la C-63 entre Vidreres i Lloret amb tres urbanitzacions: Creu de Lloret, Aiguaviva Park i Lloret Residencial. Els treballs costaran 1,4 milions, es començaran el segon trimestre de l'any vinent i duraran 10 mesos. El projecte consisteix a habilitar o millorar el carril central de gir a l'esquerra i fer una petita rotonda un cop fora de la carretera principal per distribuir el trànsit. En el cas de la Creu de Lloret, se suprimirà l'accés directe des de la C-63, i s'hi haurà d'anar des d'alguna de les altres dues cruïlles. Per això es construirà un carrer paral·lel, com una via de serveis, per accedir a la urbanització.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.