Canals

Les rebaixes es desentenen del calendari

Les rebaixes de gener segueixen sent una data de referència en el món del comerç, però la seva importància ha disminuït substancialment. Així ho creu el director del grau en Màrqueting i Direcció Comercial de la Universitat Abat Oliba CEU i especialista en màrqueting sectorial, Josep Lluís del Olmo. Com assenyala aquest docent universitari, malgrat que el període de rebaixes encara és un reclam, “ja no desperta tant entusiasme com ara fa uns anys. Les vendes en rebaixes han arribat a suposar més del 35 % del total de vendes anuals, mentre que, actualment, aquestes no superen el 20 %”.

De fet, des de l'any 2012, les vendes en època de rebaixes s'han reduït en un percentatge que se situa al voltant del 15 %, fet que, per a Del Olmo, s'explica en el fet que actualment “es poden trobar productes amb descomptes durant tot l'any sense haver d'esperar al període de rebaixes. La nova normativa impulsada pel Govern d'Espanya permet que cada empresa decideixi el període i la durada de les rebaixes, en funció de l'interès comercial i els consumidors”. Així, els descomptes ja no queden tan circumscrits a unes dates concretes. Les tendes han acabat amb el concepte de rebaixes tradicional, que començaven “a les deu del matí del dia 7 de gener, amb les senyores corrents a la porta d'accés a El Corte Inglés”. En aquest context de flexibilització, “des de fa setmanes les tendes ofereixen articles amb descomptes sota diferents denominacions: vendes privades, descomptes especials, rebaixes, etcètera”. Pràcticament, només Inditex, El Corte Inglés i alguna marca aïllada més mantenen la data de tota la vida.

La moda i els petits negocis

En el que respecta als diferents sectors, és el de la moda el que presenta millors oportunitats durant les rebaixes i, dins d'aquest, sobresurten les “peces de vestir”. La raó és molt senzilla: “a causa de l'estacionalitat de la moda, la que no es ven en temporada és molt difícil de vendre posteriorment”, apunta Del Olmo, que també destaca el fet que els consumidors percebin “més sinceres” les rebaixes dels negocis petits. Sembla lògic que sigui així, ja que les tendes petites “necessiten desfer-se del estoc i fer lloc al local per col·locar les peces de roba de la següent temporada”.

Encara que no es pugui atribuir a la irrupció del digital els canvis esmentats a dalt, sí que és innegable el seu impacte en el sector de la moda. La pàgina web de qualsevol marca “s'ha convertit en un nou aparador, i com a tal, el 39 % de les ensenyes estudiades aprofiten aquest suport virtual per donar a conèixer les promocions vigents”. A més, “el 96 % de les ensenyes compten amb promocions exclusives per compres a la tenda en línia”.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.