Cap a fites superiors

Honda ha reorientat el CR-V cap als models de gamma alta dins el segment dels SUV de mida mitjana. Més equipat i amb motor turbodièsel més potent, per fi disposa de canvi automàtic

Els èxits que Honda ha aconseguit amb el CR-V des del model original presentat l'any 1998, han fet reorientar l'actual tercera generació cap a fites superiors. Al mercat estatal, el CR-V és un dels pilars de la marca japonesa; l'any passat se'n van vendre 4.600 unitats, que van situar el CR-V al capdavant dels SUV mitjans amb motor de gasolina i quart en propulsors dièsel.

Ara, l'objectiu més immediat de Honda és aproximar aquest model cap a la gamma alta del seu segment i, com a mínim, mantenir-ne la quota de mercat durant el present exercici. Per això s'han aplicat al CR-V determinats retocs externs, se l'ha dotat d'un equipament superior i d'acabats més exclusius i s'ha substituït el motor 2.2 i-CTDI de 140 CV per un altre propulsor turbodièsel més potent –el mateix que va estrenar el Honda Accord– i que es pot associar a una transmissió automàtica de cinc marxes. Aquest element ja no es trobarà a faltar més i des del mes d'abril també serà disponible pel motor de gasolina, ara més eficient i més net amb el medi ambient.

Aquest conjunt de millores té poca incidència en el preu, ja que l'increment mitjà del CR-V 2010 respecte de l'anterior se situa entorn dels 700 euros.

Una combinació ben encertada

El motor 2.2 i-DTEC i el canvi automàtic (1.600 euros) formen una combinació amb la qual el CR-V manté el seu característic dinamisme en carretera i guanya en confort de conducció. No és cap secret que Honda va trigar a fer el seu primer motor turbodièsel, però el resultat va demostrar que l'espera havia valgut la pena. I ara, aquest nou propulsor 2.2 i-DTEC accentua l'extraordinària finesa de funcionament i discreció acústica, i alhora entrega més potència i parell. Pel que fa a la transmissió automàtica, convenç per la finesa en els canvis de relació. Ara bé, no disposa de funció manual seqüencial –es limita a un blocatge de les dues primeres marxes– ja que Honda no l'ha considerat prioritari atès el tipus de client d'aquest model.

Sí que, en canvi, la marca japonesa ha aportat encara més qualitat dins l'habitacle, impecablement realitzat i, definitivament, per damunt de la mitjana de la seva categoria.

MOTOR DE GASOIL 2.2 i-DTEC: 2.199 cc. 4 cilindres. 150 CV i 350 Nm. Consum: 7,4 l/100 km (automàtic). CO2 195 g/km. MOTOR DE GASOLINA 2.0 i-VTEC: 1.997 cc. 4 cilindres. 150 CV i 192 Nm. Consum: 8,2 l/100 km. CO2 190 g/km. TRACCIÓ: 4x4, en temps real. SUSPENSIONS: McPherson / Doble braç. FRENS: Discos ventilats de 293 mm / Discos sòlids de 302 mm. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,574/1,820/1,675 m. DIPÒSIT COMBUSTIBLE: 58 litres. PREUS: De 27.500 euros (2.0 i-VTEC S) a 41.900 euros (2.2 i-DTEC Innova automàtic).

La seguretat és prioritària

Tant en la versió de gasolina com en el cas de la turbodièsel, la gamma del Honda CR-V 2010 es diversifica en cinc definicions d'equipament i acabats, entre altres la denominada Lifestyle –situada al bell mig– és la gran novetat. Tota la gamma equipa de sèrie una màxima dotació d'airbags, control d'estabilitat –també per a remolcs–, reposacaps actius als seients davanters, ancoratges Isofix i advertidor de pèrdua de pressió dels pneumàtics. I també elements estètics com ara les llandes d'aliatge. A partir del segon nivell, Elegance, es disposa de climatitzador dual, sensor de pluja, control de creuer i connexió USB. Els llums de xenó, amb regulació elèctrica de l'altura, són de sèrie als nivells Lifestyle, Luxury i Innova, igual que el sensor d'aparcament. El màxim exponent en tecnologia per a la seguretat es troba en la definició Innova, dotada de sèrie dels sistemes d'il·luminació activa, de prevenció i mitigació contra impactes, de tensió anticipada dels cinturons i també del control adaptatiu de creuer.

La força òptima

La transmissió automàtica del CR-V incorpora uns sistemes avançats que ajusten el programa de canvis. El Grade Logic Control actua en els desnivells, optimitzant la potència en pujades i augmentant la força de frenada del motor en descensos. En carreteres sinuoses o en conducció dinàmica, el Shift Hold Control estalvia canvis innecessaris i assegura una bona xifra de parell i la resposta immediata en accelerar.

Tracció total

El CR-V té tracció 4x4 governada per una unitat electrònica integrada amb el diferencial posterior. Disposa de dues bombes hidràuliques. Una l'activen les rodes davanteres a través d'un engranatge de transmissió i l'eix propulsor, i l'altra funciona mitjançant les rodes del darrere i mitjançant el diferencial posterior. Normalment, el CR-V funciona amb tracció davantera, però quan convé canvia automàticament a total.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.