Canals

Afanyeu-vos, que n'hi ha pocs

Només 120 unitats d'aquest model que respon als paràmetres tradicionals d'un cotxe esportiu són les que Hyundai té disponibles per al mercat estatal

L'exclusivitat d'un automòbil no ha dependre únicament de factors com el preu i la marca. Considerant el que cal pagar per un Genesis Coupé, sembla força evident que en aquest cas la diferenciació queda determinada per les només 120 unitats –repartides a parts exactament iguals entre les versions 2.0T Sport i 3.8 V6 RS– que Hyundai té disponibles per al mercat estatal, del total de 2.000 que la marca de Corea ha destinat a Europa. Es tracta, doncs, d'una sèrie d'allò més limitada d'un model que respon als paràmetres més tradicionals d'un cupè esportiu: motor davanter i de notable potència, tracció a l'eix posterior i autoblocant mecànic Torsen. Tot això afegit a una estètica convenientment adient. Un conjunt que Hyundai estrena amb el Genesis, qualificat com un cupè de quatre places malgrat que l'espai per als ocupants de la banqueta posterior resulta escàs si es tracta d'adults.

Un detall, aquest últim, que tindrà ben poca importància entre els posseïdors d'aquest cotxe –segons estudis, majoritàriament homes d'una edat entre 25 i 50 anys, solters o amb parella– perquè els factors de decisió no hauran estat ni l'espai interior –el del maleter, amb 332 litres, és convincent– ni el preu, sinó el reclam que desprèn aspecte del cotxe i, sobretot en el cas del 3.8 V6, les seves prestacions.

De caràcter en té; no radical (tot i els seus 303 CV el motor V6 accelera de 0 a 100 en 6,4 segons), però sí efectiu. I fa gaudir de la conducció, tant per l'acústica –a condició d'anar alt de voltes– com en sensacions. Les suspensions dures, però no incòmodes, transmeten al conductor un tacte precís d'on trepitgen les rodes. L'eix davanter reacciona de manera impecable als moviments del volant i, en carreteres sinuoses, la percepció pròpia de conduir un cotxe empès per l'eix del darrere és constant; això sí, en conducció dinàmica el reposabraços entre els dos seients davanters fa nosa en els canvis de marxa.

El Hyundai Genesis Coupé disposa de sèrie de sis airbags, controls de tracció i estabilitat –no intrusius, com s'escau en un cotxe d'aquesta mena–, climatitzador i sensors d'aparcament. La versió 3.8 V6 hi afegeix sostre solar, ajustament elèctric del seient del conductor i regulació del volant en profunditat. Independentment del color de la carrosseria, la tapisseria sempre és de color negre, de tela en la versió 2.0T i de cuir en la superior. I un detall que agradarà: amb el Genesis 3.8 V6, Hyundai subministra un Ipad amb el manual d'instruccions.

MOTORS: 2.0T.
1.998 cc. 4 cilindres. Turbo. 213 CV i 30,5 kg/m. Consum: 9,5 l/100 km. CO2: 220 g/km.
3.8-V6.
3.778 cc. 6 cilindres. 303 CV i 36,8 kg/m. Consum: 10,3 l/100 km. CO2: 246 g/km
CANVI:
Manual, sis marxes
TRACCIÓ:
A l'eix posterior
SUSPENSIONS:
McPherson/Multibraç
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,630/1,865/1,385 m
PREUS:
29.900 euros (2.0T Sport) i 35.590 euros (3.8 V6 RS)
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.