Canals

Dues icones, dos caràcters

Hem posat cara a cara les versions més potents del nou Beetle i el Golf GTI. Dues maneres d'interpretar l'exclusivitat: al·ludint a la nostàlgia amb el primer o emfatitzant l'esportivitat pròpia de la sigla de l'altre

El denominat Race Tour de Volkswagen, que aquest any ha arribat a la vuitena edició, ens ha permès provar al Parcmotor de Castellolí i en absoluta igualtat de condicions el Beetle 2.0 TSI –les primeres unitats del qual arribaran el mes que ve– i el Golf GTI en sèrie especial commemorativa del seu 35è aniversari. Dos cotxes que, tot i les similituds tecnològiques, de mides i pes, tenen una personalitat pròpia perfectament definida. Si el que busquem és esportivitat pura, el Golf s'endú la palma. No només pels 35 CV més de potència, sinó també perquè en general se li nota el lligam amb la versió R 4Motion. L'esplèndida remor i vigorosa resposta del motor i la gran precisió en pas per corba i canvis de sustentació –el diferencial electrònic XDS hi aporta una bona contribució– fan fàcil allò que en principi no ho semblaria tant.

Al Beetle, en canvi, se li nota un caràcter més d'acord amb el gust de la majoria. Compte, que de geni també en té; i molt. I els frens estan a l'altura, i el control d'estabilitat no és gens intrusiu i deixa fer. De caràcter, doncs, no n'hi falta, però l'expressa amb més discreció. És més tou de suspensions que el Golf, més ample de vies i quatre centímetres més curt entre eixos, i això es nota en el pas per corba, sobretot si, com en el nostre cas, primer s'ha rodat amb el Golf.

A banda dels 7.000 euros de diferència de preu, decidir entre l'un o l'altre no ha de ser difícil. Qüestió de preferències: l'esportivitat tan pròpia de la sigla GTI o el toc nostàlgic del Beetle.

VW BEETLE 2.0 TSI
MOTOR:
1.984 cc. 4 cilindres / 16 V. Injecció directa, compressor i turbo. 200 CV a 5.100 rpm i 280 Nm a 1.700 rpm.
CANVI:
Automàtic DSG, sis marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,278/1,808/1,486 m.
DE 0 A 100:
7,5 segons.
CONSUM MITJÀ:
7,7 l/100 km (gasolina 95).
EMISSIONS DE CO2:
179 g/km.
PREU:
28.460 euros.
VW GOLF GTI 35
MOTOR:
1.984 cc. 4 cilindres / 16 V. Injecció directa, compressor i turbo. 235 CV a 5.500 rpm i 300 Nm a 2.200 rpm.
CANVI:
Automàtic DSG, sis marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats / Discos sòlids.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,212/1,779/1,461 m.
DE 0 A 100:
6,6 segons.
CONSUM MITJÀ:
8,0 l/100 km (gasolina 95).
EMISSIONS DE CO2:
185 g/km.
PREU:
35.470 euros.

En versió única

La versió més potent del Beetle es vendrà amb canvi automàtic DSG, dotat del diferencial electrònic XDS i només en acabat Sport, amb elements exclusius. Tot i la semblança amb el New Beetle –la denominació ha quedat simplificada–, és 15,2 cm més llarg, 8,4 més ample i 1,2 més baix. Se'l veu més estilitzat i amb una certa aparença de cupè.

En queden molt pocs

Volkswagen va assignar al mercat estatal 200 unitats commemoratives del 50è aniversari del Golf, de les quals en tancar aquesta edició en quedaven menys de 70. L'exclusivitat del Golf GTI més potent queda, doncs, fora de dubtes. I, per si no n'hi hagués prou, el logotip 35 figura en punts com ara els revestiments de les portes o els seients.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.