Canals

Es pot dir que ho té tot

N'hi ha prou amb tres monosíl·labs per definir el 508 RXH. I és que sí, aquest «all road» de Peugeot ho té tot: tecnologia híbrida dièsel que el fa ser un privilegiat en consum i emissions, quatre modes d'utilització unificats i amb tracció total induïda, i equipament adequat a la condició de model de gamma alta

Per a Peugeot aquest és l'any de la tecnologia HYbrid4, que conjunta el motor tèrmic turbodièsel 2.0 HDi i un canvi robotitzat situats a la part davantera amb un propulsor elèctric instal·lat a l'eix posterior. Una combinació de bon resoldre tecnològicament i amb resultats efectius, que ha estrenat el monovolum 3008 i a finals de maig agafarà un nou impuls amb l'arribada del 508 RXH, que té com a base la versió SW (familiar) d'aquest model. A partir de l'estiu també hi haurà versions HYbrid4 del 508 berlina i SW. L'objectiu de Peugeot és vendre'n 33.500 unitats aquest any a Europa, 10.000 de les quals correspondrien a l'RXH. L'aposta de la marca francesa per la hibridació a partir del motor turbodièsel es basa en la menor emissió de CO2 (l'estima en un 5%) que en un propulsor de gasolina de la mateixa cilindrada.

Amb la seva altura lliure de 18,4 cm, els eixos 4 cm més amples i amb els corresponents passos de roda, les proteccions d'acer inoxidable per qui el vulgui treure de l'asfalt i la decoració específica a dins, el 508 RXH representa per a Peugeot un exercici de gamma alta modern i diferenciador. Però més enllà de l'aspecte físic hi ha l'encara més poderós reclam tecnològic, en què aquest vehicle fonamenta la seva principal raó de ser. I és que unifica quatre modes d'utilització, seleccionables mitjançant la rodeta situada a la base de la palanca del canvi, amb uns més que favorables resultats de consum de combustible i emissions.

El mode automàtic és el més pràctic; regula la intervenció de cada motor en carretera i permet realitzar la major part dels recorreguts urbans amb el propulsor dièsel aturat. El programa totalment elèctric (ZEV) funciona des que les bateries estan carregades en un 50% i permet recórrer fins a 4 km amb la condició de no superar els 60 km/h. El 4 WD permet disposar temporalment –per sota dels 120 km/h– de tracció total i fins a un 40% de la força motriu a l'eix posterior. Ideal en condicions d'adherència delicades o per ajudar a superar desnivells que l'altura lliure del 508 RXH i els angles d'atac (15,6º) i sortida (19,5º) permeten afrontar. Finalment, la funció Sport canvia notablement el comportament del 508 RXH, permet disposar de 200 CV i 450 Nm i practicar una conducció eminentment dinàmica.

MOTOR DIÈSEL:
1.997 cc. 4 cilindres. Injecció directa i turbo. 163 CV i 300 Nm.
MOTOR ELÈCTRIC:
37 CV i 200 Nm.
CANVI:
Pilotat, sis marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson/Eix multibraç.
FRENS:
Discos ventilats de 349 mm / Discos massissos de 290 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,823/1,920/1,525.
PES:
1.770 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
8,8 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
213 km/h.
CONSUM MITJÀ:
4,1 l/100 km (gasoil).
EMISSIONS DE CO2:
107 g/km.
PREU:
41.500 euros.
WEB:

Ambient luxós i gran finesa de funcionament

Peugeot ha realitzat amb molt bon gust el 508 RXH. La tapisseria bicolor de cuir i teixit Alcántara i determinades tonalitats inèdites aporten personalitat a l'habitable, mentre que el sostre panoràmic, la pantalla frontal de dades, el navegador, els vidres amb tractament acústic i les llandes de 18 polzades formen part de l'equipament de sèrie. I la capacitat del maleter (423 litres) satisfarà els més exigents. Conduir aquest cotxe dóna gust: fa un any ho vam constatar amb la berlina i ho hem tornat a certificar. La finesa de funcionament mereix la millor qualificació, el motor elèctric intervé per suavitzar els canvis de marxa –automàtics o manuals–, la potència arriba sempre perfectament dosificada –fins i tot en el mode Sport– i la capacitat de tracció es mostra impecable quan les condicions la posen a prova. I, també cal dir-ho, arriba a estimular això d'anar buscant com fer la conducció al més eficient possible.

Dades constants

El conductor està informat constantment sobre l'estat de funcionament del sistema híbrid, informació expressada en una pantalla de 7 polzades o, segons l'equipament, en un display multifunció. En el lloc habitual del compta-revolucions hi ha un rellotge que mostra el mode instantani d'utilització de la bateria. Tot està pensat per ajudar a conduir amb anticipació i treure el rendiment òptim de la propulsió híbrida.

Detalls personals

A més de la superior altura lliure respecte del sòl o els complements de carrosseria propis d'un allroad, la personalitat d'aquesta tercera declinació del Peugeot 508 queda molt ben expressada en uns quants altres apartats. N'hi ha prou fixant-se en el frontal, on criden especialment l'atenció els llums de dia configurats en tres rengleres verticals de LED.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.