Canals

Un deliciós caprici

La creativitat de Mini sembla que no té límits. Ho torna a demostrar amb el Roadster, amb el qual la marca propietat de BMW reinterpreta a la seva manera l'essència dels tradicionals descapotables anglesos

El sisè model de la gamma Mini ha sigut concebut per ser el que és, un autèntic descapotable biplaça i sense que aquesta doble condició ni la forma de tres volums amb la capota posada li facin perdre gens ni mica d'identitat. És un Mini i ningú ho pot negar; exactament igual com anteriorment havia succeït amb dos models tan diferents de l'original com són el Coupé i el Countryman.

I és que la marca propietat de BMW excel·leix en totes i cadascuna de les seves creacions, i ho torna a demostrar amb aquest Roadster, amb el qual reinterpreta en clau d'imatge pròpia i dels temps actuals els valors dels tradicionals descapotables anglesos: dimensions reduïdes –tractant-se d'un Mini és obvi–, capota tèxtil i sensacions de conducció força particulars, en aquest cas procedents d'un xassís amb ajustaments específics, una gamma de motors de caràcter esportiu i la possibilitat de disposar de blocatge electrònic del diferencial (de sèrie en la versió John Cooper Works i opcional en les altres tres).

Les tres versions de gasolina comparteixen el mateix bloc motor 1.6 de quatre cilindres d'última generació. En la S i la John Cooper Works és sobrealimentat per doble turbo que fa sentir el seu efecte per sota de les 2.000 rpm. La versió superior és l'única de les tres que no permet disposar de canvi automàtic, elecció que també possibilita el propulsor turbodièsel.

A més de ser el primer descapotable biplaça de Mini, el Roadster també és el primer de tipus premium dins el segment dels cotxes compactes. I per correspondre a aquesta condició presenta uns acabats impecables, diverses combinacions per personalitzar l'interior i un equipament de sèrie que inclou climatitzador, sistema de control de distàncies en aparcar i un complet sistema d'àudio. I pel que fa a la seguretat, airbags frontals, laterals i de tòrax, control d'estabilitat, marc del parabrisa reforçat i arcs de seguretat d'acer rere els seients. I, per descomptat, la llista d'opcions és d'allò més completa.

VERSIONS DE GASOLINA: Cooper. 1.598 cc. 122 CV i 160 Nm. Consum mitjà: 5,7 l/100 km. CO2: 133 g/km. Cooper S. 1.598 cc. 184 CV i 240 Nm. Consum mitjà: 6 l/100 km. CO2: 139 g/km. John Cooper W. 1.598 cc. 211 CV i 260 Nm. Consum mitjà: 7,3 l/100 km. CO2: 169 g/km. VERSIÓ DE GASOIL: Cooper SD. 1.995 cc. 143 CV i 305 Nm. Consum mitjà: 4,5 l/100 km. CO2: 118 g/km. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 3,734/1,683/1,390 m (Cooper S i SD). PREU: de 23.700 euros (Cooper) a 35.265 euros (John Cooper Works). WEB: www.mini.es. Els valors de consum i emissions corresponen a les versions amb canvi manual.

Operació manual

Pot estranyar però és així, plegar i desplegar la capota es fa manualment. El procediment és senzill i ràpid i respon a la filosofia més purista d'aquest tipus d'automòbils. Per als inconformistes, Mini proposa com a opció un sistema semiautomàtic. La capota queda plegada formant una superfície plana rere els seients i sense alterar les línies del cotxe ni interferir en la capacitat del maleter (240 litres), suficient en tractar-se d'un vehicle de dues places.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.