Canals

Més per a l'oci que per a feina

SsangYong ha renovat a fons aquest «pick-up» de doble cabina, ara amb mecànica més eficient, millors acabats i un equipament molt interessant. Un vehicle ideal per als que busquen quelcom més que un SUV

Quan fa poc més d'un any Mahindra va comprar el 70% de les accions de SsangYong, la marca coreana va veure via lliure per al projecte de crear cinc nous models en els pròxims cinc anys i expandir la seva presència arreu del món, per passar dels 91 països on opera actualment a 110 l'any 2016, exercici en què preveu haver crescut un 60,7% a Europa. Tot i que aquest pick-up Actyon Sports no forma part del pla de novetats que prepara SsangYong, sí que mostra una bona renovació respecte del seu antecessor.

No canvien les mides –li falta un centímetre per arribar als 5 metres–, però sí l'aspecte de la part frontal i l'habitabilitat, amb cinc places ara més àmplies. I també s'ha fet un pas notable en l'apartat mecànic. El nou motor turbodièsel rendeix 15 CV i 50 Nm més que l'anterior, pot remolcar fins a 2.300 kg i combinat amb un canvi de sis marxes –abans era de cinc relacions en transmissió manual i quatre en automàtica– gasta de mitjana mig litre menys de gasoil cada 100 quilòmetres i també han baixat les emissions de CO2. Una característica destacable d'aquest nou propulsor és la baixa remor acústica rodant a ritme de creuer en carretera.

Disponible només amb doble cabina i, per tant, amb la caixa de càrrega escurçada en longitud, a l'Actyon Sports se li nota que decanta la balança més per la utilització familiar i l'oci que no pas pel treball. Qui vulgui endinsar-se per pistes forestals només haurà de tenir en compte les considerables dimensions i radi mínim de gir (6,2 metres), perquè en capacitat per superar obstacles no queda curt. I si cal, la rodeta que permet triar entre tracció simple i total –amb repartiment idèntic als dos eixos– també selecciona la funció reductora.

El SsangYong Actyon Sports es comercialitza en tres versions, Xdi, Premium i Limited, aquesta última només amb canvi automàtic. En qualsevol cas, l'equipament de sèrie inclou controls d'estabilitat i tracció, sistema de mitigació de bolcada i ajuda a arrencada en pujada i Bluetooth. A partir del segon nivell, el climatitzador automàtic substitueix l'aire condicionat i el volant és multifuncional. La versió Limited disposa de sistema d'ajuda en aparcament, control de velocitat, tapisseria de cuir i seients davanters calefactables.

MOTOR: 1.998 cc. 4 cilindres. Injecció common rail i turbo de geometria variable. POTÈNCIA: 155 CV a 4.000 rpm. PARELL: 360 Nm a 1.500 rpm. CANVI: 6 marxes (manual o automàtic). SUSPENSIONS: Doble braç transversal / Eix rígid. FRENS: Discos ventilats/Discos massissos. LLARGADA, AMPLADA I ALTURA: 4,990/1,910/1,790 m. PES: 1.982 kg. VELOCITAT MÀXIMA: 172 km/h. CONSUM MITJÀ: 7,5 l/100 km (gasoil). EMISSIONS DE CO2: 199 g/km. PREU: De 27.700 euros a 34.000 euros (Limited automàtic). WEB: www.ssangyong.es.

Amortidors i molles en comptes de ballestes

Una particularitat que diferencia l'Actyon Sports de la majoria dels pick-ups és que les ballestes de suspensió posterior tan habituals en aquests tipus d'automòbils han estat substituïdes per amortidors i molles, que juntament amb els cinc punts d'ancoratge de l'eix rígid reverteixen en un comportament menys brusc en carretera i en més comoditat, tant de conducció com per als passatgers. Les ballestes ofereixen la seva màxima efectivitat quan el vehicle que les utilitza circula a plena càrrega, ja que és en aquesta situació quan millor absorbeixen les irregularitats, sense els rebots ni sotracs de l'eix posterior, que es noten cada vegada més a mesura que s'alleugereix el pes. En aquest sentit, la solució que ha aplicat SsangYong en el nou Actyon Sports limita a uns 400 quilos el pes que pot transportar aquest vehicle, simplement perquè els amortidors i les molles no resistirien càrregues superiors.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.