Canals

Sofisticació i alta tecnologia

Exponent d'exquisidesa i confort, el Citroën DS5 també juga a fons la carta ecològica amb l'Hybrid4. Excepcional en consum i emissions i equipat d'acord amb el que correspon a un automòbil de gamma alta

Amb la seva poderosa presència, disseny innovador i atenció pel detall tant en la carrosseria com dins l'habitacle i l'admirable equilibri entre refinament, confort i modernitat, el Citroën DS5 té en la versió Hybrid4 un altre gran reclam: l'excel·lent relació entre prestacions, consum i emissions. És el resultat de la combinació entre el motor turbodièsel 2.0 HDi i un propulsor elèctric instal·lat a l'eix posterior que ajuda a reduir a una tercera part el consum de gasoil en circulació urbana i entre el 10 i el 15% en carretera.

Però això no ho és tot, perquè els dos motors a ple rendiment poden arribar a sumar puntualment 200 CV de potència i 450 Nm de parell. I, d'altra banda, l'efecte de la unitat elèctrica sobre les rodes del darrere permet disposar de tracció total per no haver de patir en condicions precàries d'adherència. El requisit que demana aquest sistema híbrid per treure'n el suc és conduir amb sentit d'anticipació, i tant la rodeta per seleccionar el mode d'ús com els nombrosos elements de control de què disposa el conductor hi ajuden molt. Fins i tot resulta estimulant veure com cauen les xifres de consum amb una conducció acurada. Al Citroën DS5 li escau d'alló més bé aquest innovador conjunt motriu del grup PSA que, a més, funciona amb una finesa extraordinària i dosifica perfectament la potència necessària en cada instant.

Però la tecnologia, de sèrie o disponible com a opció, en aquesta versió del DS5 que segons previsions representarà el 8% de les vendes d'aquest model –l'exclusivitat, doncs, està garantida– va força més enllà de la propulsió híbrida. N'hi ha prou, per exemple, passant suaument la punta dels dits per la maneta perquè la porta s'obri sense clau. O bé el Wi-Fi a bord que permet connexió constant a internet; o el sistema que permet escoltar missatges per veu o els fitxers acústics gravats al telèfon mòbil. Altres actius del DS5 són el sistema de trucada automàtica d'emergència tan bon punt es dispara algun dels sistemes pirotècnics del cotxe (cinturons de seguretat o airbags), el canvi automàtic de llums llargs a curts i a l'inrevés, la segona generació del sistema d'advertiment de canvi involuntari de carril o el Head up Display que projecta dades en el camp de visió del conductor en el moment que aquest prem el botó d'engegar el motor.

MOTOR DIÈSEL:
1.997 cc. 4 cilindres. Injecció directa i turbo. 163 CV i 300 Nm.
MOTOR ELÈCTRIC:
37 CV i 200 Nm.
CANVI:
Automàtic, sis marxes.
SUSPENSIONS:
McPherson / Multibraç.
FRENS:
Discos ventilats de 340 mm / Discos massissos de 290 mm.
LLARGADA, AMPLADA I ALTURA:
4,530/1,850/1,508 m.
PES:
1.735 kg.
DE 0 A 100 KM/H:
8,6 segons.
VELOCITAT MÀXIMA:
211 km/h.
CONSUM MITJÀ:
3,8 l/100 km.
EMISSIONS DE CO2:
99 g/km.
PREU:
De 34.950 euros (Design) a 41.650 euros (Sport).
WEB:

Informació completa

El conductor del DS5 Hybrid4 té una informació precisa del funcionament del conjunt motriu. El compta-revolucions ha estat substituït per un mesurador de potència i el Head up Display mostra els valors en dues tonalitats, segons si la propulsió és elèctrica o tèrmica.

Només cal girar la rodeta

Per seleccionar el mode de funcionament del sistema motriu n'hi ha prou fent girar la rodeta situada al costat de la palanca del canvi. Permet triar entre les funcions automàtica, elèctrica (4 km d'autonomia fins a 60 km/h), Sport (200 CV) i 4WD (energia elèctrica constant a l'eix posterior).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.