Bernat Salva

Bernat Salva

L’APUNT

Els cinemes Verdi, marca televisiva

Són enemics els cinemes i la televisió? Durant dècades tothom pensava que sí, però Universal va decidir el 1975 promocionar Tauró, de Spielberg, per la pantalla petita i va aconseguir un èxit fenomenal....

L’APUNT

Dean, 24 anys de vida i 66 de mite

L’enyorat Luis Eduardo Aute, mort l’abril del 2020 en ple confinament, cantava “James Dean tiraba piedras a una casa blanca, entonces te besé” al seu meravellós tema Las cuatro y diez. No era...

L’APUNT

Suport massiu a Josep Linuesa

“Amics, en tinc 54, soc actor i fa més d’un any que no tinc feina”, va escriure Josep Linuesa a Twitter des de Mèxic, on va fer el seu últim treball, i va afegir-hi: “Se’m va acudir obrir...

L’APUNT

Tres directores nominades

Els Oscar preveuen mesures per afavorir la diversitat de gènere i minories en futures edicions. La dramaturga Denise Duncan opinava fa poc en aquestes pàgines que “no és ideal que hagin d’existir”,...

L’APUNT

Hollywood balla al ritme de la Covid

Wonder Woman 1984 semblava venir al rescat dels cinemes: era la primera superproducció de Hollywood que s’estrenava després de mesos de sequera. Malgrat tenir una bona arrencada, també ha ensopegat:...

L’APUNT

Realisme social i ficció popular

Una mica més jove que els inconformistes cineastes del Free Cinema, Michael Apted també va entrar al món audiovisual per la porta del documental amb 7 up (1963), en què nens londinencs de set anys...

L’APUNT

Esperança per als cines, malgrat tot

Les pèrdues de taquilla dels cinemes estatals a causa de la Covid-19 durant tot el 2020 ha estat de 446 milions d’euros, un 72% respecte al 2019, segons dades de la consultora ComScore. És un daltabaix,...

L’APUNT

La nova veu teatral de Cesc Gay

“Quan escric teatre ho faig en un to de comèdia i humor amb què no sé escriure en cinema”, explicava en aquestes pàgines Cesc Gay fa un mes, quan va estrenar 53 diumenges al Temporada Alta. Ara...

L’APUNT

‘Wonder Woman’ al rescat dels cinemes

Hollywood acapara entre el 60% i el 70% de les entrades dels nostres cinemes i, encara que això és una forma de colonialisme cultural, la pervivència de l’actual sistema d’exhibició del país necessita...