Jordi Bordes Castells

Jordi Bordes Castells

Crítica
teatre

Volums reveladors

Laida Azkona Goño i Txalo Toloza-Fernández han signat la tercera peça sobre la trilogia dels estralls del capitalisme a l’Amèrica Llatina. Ho han fet portant molt contingut, dit sempre des d’una...

Crítica
circ

Enèrgica embranzida cap al cel

Si el 2015, la companyia de circ contempoarni francesa XY ja van meravellar tothom amb Il n’est pas encore minuit, ara reperteixen l’èxit amb un cant a l’estol d’ocells. Potser l’emoció queda...

Crítica
teatre

Neu a la veritat

La colla del Sr Serrano (podríem dir-li Ramírez o López, o Palacios Tot és una convenció?) torna al seu format més concentrat a The montain. En el seu origami dramatúrgic fusiona tres històries...

L’APUNT

‘Billy Elliot’ haurà d’esperar

És evident que el sector cultural, en general, està complint escrupolosament les ordres sanitàries perquè té molta necessitat de generar confiança. Els teatres fa massa que estan tancats i cal activitat...

Crònica

Una llavor fèrtil i silenciosa

El col·lectiu Hui Basa, dirigit per Lali Álvarez, va protagonitzar al Jardí Botànic una acció del Grec Obert, dimecres i ahir. Life, que era una de les produccions del festival d’estiu de Barcelona,...

MARTA GALAN SALA
AUTORA RESIDENT DEL TEATRE LLIURE 2020/21

“Els artistes sabem que res és definitiu, vivim en emergència constant”

Amb dues dècades de carrera, es defineix com a resident, resistent, reincident i resilient. Entén que l’artista viu des de la contínua excepcionalitat

Crítica
dansa

Una litúrgia del cinisme gamberro

Pere Faura coreografia a partir de plantilles. Després de la seva trilogia sobre l’art (amb una fatídica Sweet precarity) ha decidit transformar la precarietat dels ballarins (i el seu anonimat) a...

Crítica
teatre

Joc sempre

Farrés Brothers contagia les ganes del joc de representar i d’imaginar a Orbital. La companyia, de llarga trajectòria, retorna a l’univers lúdic i fantasiós de Tripula, el seu anterior treball...

Crítica
teatre

Hem perdut la brúixola

Carme Portaceli és una dona de teatre, que transforma les pulsions per un tema, habitualment, en un discurs carregat d’emocions i de raons, a l’escenari. Pot fer lluita militant (Només són dones,...