Cinema

Veritats secretes

Julio Medem teixeix una història familiar de passions, mentires i tragèdies a ‘El árbol de la sangre’, amb Úrsula Corberó, Álvaro Cervantes i Najwa Nimri

El director de ‘Tierra’ relata 25 anys de vida de 14 personatges en un ambiciós entramat narratiu

El viatge que dos joves interpretats per Úrsula Corberó i Álvaro Cervantes emprenen a un caserío basc amb l’objectiu de deixar escrita la seva història familiar destapa un enrevessat complex de secrets molt ben guardats i amb la màfia georgiana com a rerefons. Aquest és el fil de l’última pel·lícula de Julio Medem, El árbol de la sangre, molt ambiciosa des d’un punt de vista narratiu i a través de la qual el cineasta guipuscoà –autor de produccions com Tierra (1996) Lucía i el sexo (2001) i La pilota basca (2003)– relata 25 anys de la vida de 14 personatges, set dels quals principals, tot servint-se de les eines simbòliques que li són habituals. “El repte consistia a fer una pel·lícula amb forma d’arbre, explicar una història d’amor que, a la vegada, conté moltes branques, moltes vides i moltes històries d’amor, passió, gelosies, mentires i tragèdia”, revela Medem en declaracions a Efe.

El árbol de la sangre, coproducció catalana, transcorre entre el País Basc, la Costa Brava, Madrid, Andalusia i Alacant i, entre els seus protagonistes, té Daniel Grao, Joaquín Furriel, Patricia López Arnaiz, Maria Molins, Emilio Gutiérrez Caba, Luisa Gavasa, Josep Maria Pou, Ángela Molina i Najwa Nimri, amb qui el director torna a treballar després de Los amantes del círculo polar i Lucía y el sexo. Les vaques, com ja passava en el seu debut (Vacas, 1992), juguen també un paper rellevant. “Em moc per allò simbòlic; el primer que llança alguna cosa és l’inconscient, i quan m’atrau allò que pugui contenir, em poso a buscar-lo. Em passa amb les vaques i altres icones, tinc un seguit de símbols que prefereixo no explicar ni analitzar.”

Tot i la intenció dels personatges que encarnen Corberó i Cervantes de no posar “res de política” en el seu relat familiar, les tensions, també, en aquest aspecte sobresurten en alguns moments de les dues hores i quart que dura el film.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

dit o fet per dones

La pedra seca com una resistència

Música

In-Somni obre demà a Besalú, amb Bigott, una nova edició itinerant

besalú
música

El vidrerenc Àlex Pérez presentarà ‘Tot el que som’ al Festival Espurnes de Llagostera

vidreres
música

Sven Väth encapçalarà el cartell del festival electrònic Delirium

cassà de la selva
Cultura

Ivan Ivanji, escriptor serbi i supervivent d’Auschwitz

ART

El paper pioner d’Espais, en una exposició a Girona

Girona
Cultura

Personatges de tres obres de Guimerà a la façana de la Casa Mural del Vendrell

El Vendrell
figueres

Dibuixos del Dalí adolescent per commemorar els 120 anys del seu naixement

FIGUERES
lletres

Núria Cadenes, Jordi Masó i Maria Mercè Roca, finalistes del Llibreter

barcelona